سیاسی 08 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس جمهور درجمع تعداد زیادی از ایرانیان مقیم فرانسه؛ ایرانیان همواره دارای اندیشه بلند و درخدمت بشریتند

به گزارش آفتاب شمال به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین روحانی شامگاه چهارشنبه در ادامه برنامه های سفر به فرانسه در جمع تعداد زیادی از ایرانیان مقیم این کشور گفت: همه ایرانیان در هر جای کشور و جهان برای پیروزی ها دست به دست هم دادند و همه به ایرانی بودن مان افتخار می کنیم.
روحانی: ایرانیان همواره دارای اندیشه بلند و درخدمت بشریتند
وی با اشاره به اینکه سفر به فرانسه یاد روزهای انقلاب را زنده می کند، گفت: ایرانیان خارج از کشور و به ویژه فرانسه نیز همراه با نهضت های بزرگ سده اخیر، در قرار دادن سرزمین ایران در چارچوب مردمسالاری دینی نقش موثر ایفا کرده اند.
دکتر روحانی با بیان اینکه همواره به معجزه اراده ملت ایران ایمان داشته ام، افزود: در انتخابات سال 92 مردم ایران با شور و اشتیاق وصف ناشدنی پای صندوق آرا آمدند و هیچگاه تا امروز صندوق آرا و منتخب خود را در سخت ترین شرایط تنها نگذاشتند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه هر کاری در دو سال و نیم گذشته در ایران انجام گرفته در سایه همت، حضور، ایثار و فداکاری ایرانیان کشور و سراسر جهان بوده است، اظهار داشت: اگر شرایط اقتصادی کنونی ما همچنان شرایط اقتصادی خرداد 92 بود، امروز شاهد اقبال گسترده بخشهای مختلف اقتصادی و فرهنگی کشورهای مختلف به ایران نبودیم و همه اینها به خاطر آن است که مردم ایران قدم به قدم با اهداف و منافع ملی خودشان همراه بودند.
دکتر روحانی تصریح کرد: اگر تیم اقتصادی این دولت نمی توانست معضلات اقتصادی مثل تورم، رکود و نابسامانی بازار را حل کند ما نمی توانستیم یک مذاکره عزتمندانه با دنیا داشته باشیم. اگر در شرایطی که منطقه ما را تروریسم تهدید می کرد، همه فداکاران در صحنه نبودند، آیا می توانستیم در مذاکرات با شش قدرت پیروز شویم؟
رییس جمهوری خاطرنشان ساخت: هیچکس در دنیا تردید ندارد که اگر تلاش و کمک ایران نبود، امروز نه یک گروه تروریستی، بلکه یک دولت تروریستی در کشورهای منطقه حاکم بود.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه در روزهای آغازین دولت یازدهم ذخایر استراتژیک کشور نزدیک صفر بود، گفت: ما در شرایطی در مذاکرات پیروز شدیم که در همان دوران تحریم توانستیم ذخایر استراتژیک کشور را به بیش از هفت ماه برسانیم و ملت ایران توانست شرایط ثبات را به کشور بازگرداند.
رییس جمهوری در ادامه با تجلیل از تلاش شبانه روزی تیم مذاکره کننده هسته ای به ویژه دکتر ظریف و دکتر صالحی گفت: اگر عالمان، اندیشمندان و صاحبنظران و صاحبان تجربه سیاست پشت میز مذاکره قرار نمی گرفتند آیا می توانستیم به اهداف بلندمان در مذاکرات دست یابیم؟
دکتر روحانی با بیان اینکه ایرانیان طی تاریخ همواره در تعامل با دیگر ملتها ضمن اخذ تجارب آنها، این تجارب را به دستاوردهای برتر تبدیل کرده و به جهان عرضه می کردند، اظهار داشت: ایرانی علم و دانش و فرهنگ و تمدن را از دیگر ملتها گرفت و آن را ارتقا داده و به جهان تحویل داد.
رییس جمهوری ادامه داد: تنها به ایران دیروز و تاریخ بلند و تمدن کهن آن افتخار نمی کنیم، بلکه به ایرانیان امروز هم فخر می کنیم که قادرند، بزرگترین افتخارات را در جهان بیافرینند؛ مگر این ایرانی نبود که الگوی برجام را در دنیای سیاست آفرید و مگر این ایرانی نبود که همه قطعنامه های فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل را با قدرت منطق و استدلال پشت میز مذاکره بی اثر و لغو کرد؛ و مگر این ایرانی نبود که توانست 12 قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی را یکجا ملغی اعلام کند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه به کمک ملت ایران و با رهنمودهای رهبری اندیشمند و با انسجام ملت ایران توانستیم از تمامی حقوقمان دفاع کنیم، اظهار داشت:  در مقابل کسانی که به ما می گفتند غنی سازی حق شما نیست و آن را حق انحصاری خود می دانستند و می گفتند شما به منطقه ممنوعه قدم گذاشته اید، نه تنها توانستیم حق غنی سازی را تثبیت کنیم، بلکه حق تجاری سازی مواد هسته ای غنی سازی شده را نیز گرفتیم و به آن عمل کردیم.
رییس جمهوری گفت: ملت ایران با وحدت و اتحاد و منطق تمام تحریم های اقتصادی را که به ناروا در طول سالهای گذشته به اتهام مسئله هسته ای بر کشور تحمیل شده بود، یکجا لغو کرد. البته اگر سربازان اندیشمند و دانشمند شما مردم ایران پای میز مذاکره نبودند، امروز ما در این نقطه نبودیم و من اینجا در حضور شما مردم غیور و فداکار و ایرانیان عزیز ساکن فرانسه اعلام می کنم که اگر دکتر ظریف نبود، ما امروز در این نقطه نبودیم.
دکتر روحانی اضافه کرد: من از وزیر غیور و با تجربه و عالم وزارت امور خارجه کشورمان و همه اعضای تیم مذاکره کننده از سازمان انرژی اتمی تا وزارت دفاع و به ویژه فداکاریهای شهدای هسته ای تقدیر و تجلیل می کنم که اگر نبود این فداکاری ها، دشمنان می خواستند سالها به بهانه پرونده ای واهی به نام پی ام دی ما را در فشار بگذارند. اما با این تلاشها نتیجه آن شد که شورای حکام گفت هر آنچه در پرونده پی ام دی ادعا شده، نادرست بوده است.
رییس جمهوری اظهار داشت: البته همه این افتخارات متعلق به ایران و ایرانیان است. افتخار ما و دولت یازدهم هم این است که خدمتگزار ملت عزیز و بزرگ ایران باشیم.
روحانی: ایرانیان همواره دارای اندیشه بلند و درخدمت بشریتند
دکتر روحانی با اشاره به اینکه به اهداف سفر به ایتالیا دست یافتیم و با توجه به آغاز خوب سفر به فرانسه امیدوارم به اهداف مدنظر این سفر نیز دست یابیم، خاطرنشان ساخت: بارها گفته ایم که هدف ما در شرایط جدید و فصل نوین اقتصادی ایران، صرفا تجارت نیست، بلکه با نیروی جوان تحصیلکرده جوان فراوان به دنبال سرمایه گذاری و جذب فناوریهای نوین و بازار صادراتی مشترک هستیم.
دکتر روحانی در پایان گفت: با عشقی که در شما مردم به ایران اسلامی سراغ دارم، تردیدی ندارم که آینده، درخشان و روشن است و ملت ایران به همه اهداف بلندش دست خواهد یافت.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *