استان 20 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در دهه فجر تالار جدید مرکز خدمات جذب سرمایه گذاری خارجی گیلان افتتاح شد

 همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی
تالار جدید مرکز خدمات جذب سرمایه گذاری خارجی گیلان افتتاح شد
نسخه چاپی    ایجاد : ‎1394/11/15 14:15 بازدید: 239
آلبوم عکس مرتبط

تالار جدید مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی گیلان بمنظور استفاده شایسته از فضای پس از تحریم و نیز اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی، با حضور استاندارگیلان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمد علی نجفی در آیین افتتاح تالار جذب سرمایه گذاری  خارجی و نشست ستاد سرمایه گذاری استان ، رفع تحریم ها شرایط را برای بهره گیری از فناوری روز و فعالیت های دانش بنیان فراهم کرده افزود : تحقق این مهم به رونق سرمایه گذاری و تقویت بخش اقتصادی کمک خواهد کرد .

وی دریا محور ی و استفاده از فرصت سواحل را ازجمه اولویت های مهم استان برشمرد و افزود : زمین در گیلان بسیار با ارزش است و مخالف ویلاسازی در استان هستیم .

دکتر نجفی محیط زیست گیلان را متعلق به همه دانست و افزود : باید در طرح های سرمایه گذاری در زمینه تامین زمین نهایت دقت صورت پذیرد و نظرات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی گرفته شود .

وی با بیان اینکه باید فعالانه در جهت جذب سرمایه گذاران تلاش کنیم افزود : پاسخگویی به استعلامات توسط دستگاهها باید به حداقل زمان کاهش یابد .

وی بر ضرورت روان سازی ، شفاف سازی و پاسخ دهی سریع به نامه ها در امر سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود : خلاقترین ، زبده ترین ، امین ترین و کارآمد ترین نیروی دستگاهها با اختیارات ویژه در محل ستاد سرمایه گذاری حضور یابد تا روند سرمایه گذاری تسهیل شود  .

دکتر نجفی واگذاری و مشارکت پروژه های تملک دارایی و سرمایه گذاری به بخش خصوصی  از سیاست های دولت عنوان کرد و افزود : برای تکمیل  پروژه های نیمه تمام ، هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بدن جذب  سرمایه گذاری خارجی قابلیت اتمام آنها وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان ایران را امن ترین کشور منطقه و جهان دانست و افزود : باید از این فضای امن در جهت توسعه  کشور بهره گیریم .

دکتر نجفی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان در صنعت تاکید کرد و افزود : ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید تقویت گردد و باید از دانش فنی این عزیزان بهره گرفت .

استاندار گیلان بر لزوم تقویت آژانس های گردشگری خصوصی و نیمه خصوصی تاکید کرد و افزود : آژانش های گردشگری نقش بسزایی را در جذب گردشگر و سرمایه گذار ایفاء می کند .

وی با تاکید بر تقویت بخش توریسم درمانی به دانشگاه علوم پزشکی تذکر داد  فعالانه در جهت تقویت این بخش عمل کند .

گفتنی است مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی با رویکرد ایجاد وحدت رویه، هماهنگی و یکپارچگی بین دستگاه های اجرایی و تسهیل در صدور مجوزها، رفع موانع کسب و کار و تشویق و حمایت سرمایه گذاری بر اساس 40 برنامه راهبردی ابلاغی استاندار گیلان فعالیت می کند.

در این مرکز که نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی مستقر هستند، پذیرش متقاضیان سرمایه گذاری خارجی، شناسایی سرمایه گذاران بالقوه و بالفعل ملی و استانی، اطلاع رسانی و ارائه مشورت های لازم به سرمایه گذاران، بازدیدهای مستمر از پروژه های سرمایه گذاری، شناسایی و احصاء فرصت های سرمایه گذاری و تبدیل آن به بسته های آماده سرمایه گذاری، برقراری تعامل لازم با صاحبنظران و دانشگاهیان و تدوین برنامه های عملیاتی برای ارتباط نزدیک با سفارتخانه ها از شرح وظایف این مرکز است.
ریاست مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی گیلان  که از امروز 11 نرم افزار جدید ارائه خدمات الکترونیک سرمایه گذاری خارجی در آن ارائه می شودنیز بر عهده استاندار است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *