استان 01 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دکتر وحید زارعی کاندیدای مجلس دهم :یک نماینده خوب می بایست توانایی لازم جهت پیگیری و دفاع از حقوق قانونی موکلین خویش را داشته باشد

مصاحبه پایگاه آفتاب شمال با دکتر وحید زارعی کاندیدای مجلس دهم  :

آفتاب شمال : آقای دکتر زارعی شریف : لطفا در ابتدا خود را برای خوانندگان گرامی معرفی فرمایید .

زارعی شریف : اینجانب در سال 1352 در خانواده ای مذهبی و روحانی در رشت متولد شدم دارای مدرک تحصیلی  دکترای تخصصی فقه و حقوق اسلامی می باشم و هم اکنون در حال  تحصیل در رشته حقوق کیفری و جرم شناسی در مقطع دکترا می باشم و اینجانب عضو هیات علمی رسمی دانشگاه آزاداسلامی و وکیل پایه یک دادگستری نیز می باشم .
آفتاب شمال : آقای دکتر زارعی شریف لطفا در مورد سوابق شغلی و اجرایی خود توضیح فرمایید . همانطور که عرض کردم در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و وکیل پایه یک دادگستری می باشم و از سایر عناوین شغلی بنده در این سال ها می توانم به کارشناس قضایی اداره کل زندان ها،عضو هیات علمی شورای تحقیقات زندان های استان گیلان،مسئول پیگیری ستاد دیه گیلان،دبیر علمی همایش اصلاح الگوی مصرف در فرهنگ ایران و چندین همایش دیگر،عضو فعال کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی،عضو فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان،عضوجامعه بین المللی اعضای هیات علمی (زیرنظریونسکو) و داوطلب جمعیت هلال احمر اشاره نماییم .
آفتاب شمال : البته ناگفته نماند وحید زارعی شریف کاندیدای مجلس دهم دارای  تالیف 3 جلد کتاب و 11 مقاله علمی پژوهشی و اجرای یک طرح پژوهشی ملی ، شرکت و سخنرانی در 7 کنفرانس بین المللی ،ملی و منطقه ای ، تدریس دانشگاهی در رشته های حقوق اساسی ،حقوق بشر،حقوق مدنی و … ، همچنین راهنمایی،مشاوره و داوری بیش از 50 پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد .

آفتاب شمال : با عنایت بر اینکه به عرصه رقابت کاندیداهای مجلس دهم راه یافته اید ، بفرمایید یک نماینده خوب چه خصوصیاتی می بایست داشته باشد .

دکتر زارعی شریف : در ارتباط با خصوصیات یک نماینده خوب باید بعرض برسانم  : طبق اصل 71 قانون اساسی ، وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی وضع قانون است. مجلس باید با رعایت اصول هفتادودوم به بعد قانون اساسی ، قوانینی وضع کند که با اصول و احکام مذهب رسمی کشور مغایرت نداشته و تفسیر قوانین مصوب هم در صلاحیت مجلس است.نماینده مجلس باید بتواند در ایفای وظایف نمایندگی ، طرح های قانونی طبق اصل 75 قانون اساسی در مجلس ارائه نماید و از طرفی طبق اصل 67 قانون اساسی ، او در نخستین جلسه مجلس قسم یاد می کند که در انجام وظایف وکالت امانت و تقوا را رعایت نماید.لذا نماینده مجلس باید متخصص در وضع قانون و وکالت در جهت احقاق حقوق ملت ، همچنین متقی و عادل باشد.
آفتاب شمال : دکتر زارعی شریف لطفا توضیح دهید از نظر جنابعالی  عملکرد یک نماینده خوب چگونه می باید باشد؟
زارعی شریف : به نظر من یک نماینده مجلس باید بتواند از طریق جلسات مشاوره گروهی با اقشار و صنوف مختلف مردم حوزه نمایندگی خویش مشکلات آنان را استماع نموده ، به خوبی تشخیص دهد و از قوت تشخیص مشکلات برخوردار باشد و این مشکلات را از طریق تشکیل اتاق های فکر با شرکت کارشناسان متخصص در حوزه های مربوطه مطرح و راه کارهای عملی حل آن مشکلات را بدست آورد . سپس از طریق کارگروه حقوقی متن قانونی لازم را تهیه و در جهت تصویب آن در مجلس اقدام نماید.همچنین او باید تلاش کند تا قوانین مصوب مجلس به نحو شایسته توسط سایر قوا اجرا گردد و توانایی لازم جهت پیگیری و دفاع از حقوق قانونی موکلین خویش را داشته باشد.

آفتاب شمال : دکتر زارعی شریف لطفا سخن آخر را بفرمایید .
زارعی شریف : با تشکر از پایگاه آفتاب شمال و امید به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 7 اسفند .  

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *