سیاسی 02 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چهره شهرها و روستاها هم انتخاباتی تر شد

به گزارش آفتاب شمال : با گرم شدن تبلیغات نامزدهای انتخابات، علاوه بر پایتخت چهره شهرها و روستاهای کشورمان انتخاباتی تر شد.
چهره شهرها و روستاها هم انتخاباتی تر شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت کشور گفت:  شمار کسانی که نخستین بار می توانند رای دهند و باصطلاح رای اولی هستند، سه میلیون هشتاد و هشت هزار و سیصد نفر است.
 
به زبان دیگر، پسران و دخترانی که متولدان هفت اسفند 1377 به قبل هستند ، حق دارند بطور رسمی با ورود به دنیای سیاست بزرگسالان، در سرنوشت کشور تعیین کننده باشند.

تبلیغات انتخاباتی هم پس از یک روز تعطیلی جمعه ای، با قوت بیشتری آغاز شده است بخصوص در تهران که هم جمعیت زیادی دارد و هم نامزدها و فهرست های انتخاباتی زیاد. برای همین پوسترها و تبلیغات همایش ها و جلساتی متعددی امروز در پایتخت به چشم می خورد و نشستهای خبری که می خواهند شعارها و اهداف انتخاباتی را تبیین کنند.

البته در کلانشهرها بطور عموم و تهران بطور خاص، رقابت انتخاباتی روی فهرستهای سیاسی بسته شده است.
یکی از ویژگیهای این دوره از انتخابات، حضور قوی پدیده فضای مجازی در بین مردم است که باعث شده، دستورالعملی ویژه برای نظارت بر این فضا تدوین و ابلاغ شود تا چهره نامزدها و جریانها و کلا اخلاق انتخاباتی در این فضا تخریب نشود.

سخنگوی وزارت کشور گفته آنچه در فضای غیرمجازی درباره تبلیغات انتخابات جرم و ممنوع اعلام شده و در فضای مجازی هم مصداق دارد جرم تلقی می‌شود.

اما با گرم شدن تبلیغات نامزدهای انتخابات هفتم اسفند  هر روز فهرست هایی از داوطلبان منتشر و چهره شهرها و روستاها  انتخاباتی تر می شود.
با وجود 6 هزار و 229  نامزد  برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، در تهران برای هر صندلی مجلس ، بیش از سی  نفر و در دیگر استانها،  دستکم بیست و یک نفر باهم رقابت می کنند.

تبلیغات نامزدها تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 6 اسفند مجاز است و 24 ساعت قبل از آغاز اخذ رای تبلیغات متوقف خواهد شد. در این مدت، تبلیغات دستگاههای رسمی و دولتی برای نامزدهای انتخاباتی ممنوع است و  نامزدها و هواداران آنها در تبلیغات خود  باید به  رعایت قانون و اخلاق مداری هم  توجه داشته باشند.

به گفته معاون سیاسی وزیر کشور کمیته‌ای تخصصی مامور بررسی  عملکرد همه نامزدها در فضای مجازی است و دستورالعمل تبلیغات در این فضا نیز به نامزدها ابلاغ شده است .
رئیس ستاد انتخابات کشور هم گفت : همه نیازهای برگزاری انتخابات هفتم اسفند تامین و تعرفه ها و صندوقهای رأی به استانها و شهرستانها تحویل داده شده است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *