استان 04 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حجت‌الاسلام محمدرضا عباسی :چشم‌ها هنوز منتظر آثار برجام است/ مدیریت خواهرزاده‌ای در گیلان مایوس کننده است

به گزارش آفتاب شمال : داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت با بیان اینکه اثری از برجام در جامعه مشاهده نمی‌شود گفت: چشم‌ها هنوز منتظر آثار برجام است.
حجت‌الاسلام محمدرضا عباسی ظهر دوشنبه در سلسله نشست‌های انتخاباتی که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: گیلان از مواهب الهی بسیاری بهره‌مند است.
وی به وجود کوه، جنگل، دریا، زیتون، برنج، آبزیان و … در گیلان اشاره کرد و افزود: آمار بالای بیکاری در استان جای تاسف دارد.
مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در فرودگاه‌های کشور، ریشه معضل بیکاری در گیلان را به دلیل نبود مدیریت صحیح خواند و بیان کرد: بخشی از معضل بیکاری مربوط به نبود زیرساخت‌های لازم بوده و وجود فارغ‌التحصیلان بیکار و تعطیلی کارخانه‌ها به معنای بیکاری در جامعه است.
عباسی با بیان اینکه جوانان را مشغول تحصیل کردند تا زمان را از آنها بگیرند، تصریح کرد: امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان در جامعه بیکار هستند.
وی خواستار بومی کردن اشتغال در گیلان شد و گفت: اشتغال باید وارد خانه‌ها شود و با توجه به اینکه زمینه آن در استان وجود دارد این امر نیازمند برنامه‌ریزی است.
داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت، گیلان را دارای بستر مناسب توسعه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: با اعتبارات محلی می‌توان بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کرد.
عباسی بر صنعتی کردن بخش کشاورزی در گیلان تاکید کرد و یادآور شد: توجه به صنعت گردشگری در کنار بخش صنعت موجب پویایی در استان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی نتوانستند طرح‌های ملی را به خوبی در گیلان اجرا کنند، اظهار کرد: اکنون طرح‌های راه‌آهن و جاده‌ای در استان ناقص است.
مدیریت خواهرزاده‌ای مایوس کننده است
مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در فرودگاه‌های کشور به مدیریت خواهرزاده‌های برخی از مسئولان در گیلان اشاره کرد و افزود: وقتی پست‌های مدیریتی در استان به صورت خواهرزاده‌ای اداره می‌شود این امر یاس و ناامیدی را در جامعه فراهم می‌کند.
عباسی با اشاره به اینکه اگر در جامعه‌ای امید وجود داشته باشد در برطرف کردن معضل اشتغال موثر است، بیان کرد: اگر برخی در عرصه مدیریت گیلان خوب عمل می‌کردند دیگر نیاز نبود دیگران در این عرصه ورود کنند.
وی در ادامه خواستار ارتقای تولیدات علمی در دانشگاه‌ها شد و تصریح کرد: ارتقای علمی موضوعی درون‌زا است و فرهیختگان، استادان و دانشجویان باید در این زمینه طرح ارائه کنند.
داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت به موقعیت ویژه این شهرستان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: ماشین‌آلات کشاورزی و تسهیلات ارزان قیمت باید در اختیار کشاورزان گذاشته شود ضمن اینکه پردازش صحیح در بودجه‌ها حائز اهمیت است.
عباسی با تاکید بر خرید تضمینی محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌ها باید بذر مناسب را در اختیار کشاورزان بگذارد تا محصول با کیفیت تولید شود.
وی به وجود 13 نماینده گیلان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: هیچ‌کدام از نمایندگان گیلان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیستند.
مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در فرودگاه‌­های کشور با بیان اینکه دولت در مدت دو سال گذشته در برخی از بخش‌­ها موفق عمل کرده است، اظهار کرد: دولت در برخی از قسمت­‌ها به وعده‌­های خود عمل نکرده است.
عباسی به عملکرد نامطلوب دولت در مباحث اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: در سیاست خارجی موفقیت‌هایی به طور نسبی داشتیم.
وی برجام را یک اصل پذیرفته خواند و تصریح کرد: ملت ایران توانست آمریکا را پای میز مذاکره بنشاند اما انتظار این است در آزادسازی سرمایه‌های بلوکه شده به جای کالا اصل پول برگشت داده شود.
داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت با تاکید بر خارج شدن از حالت انفعال در برجام، یادآور شد: اگر از حالت انفعال خارج نشویم برجام دچار شکست می‌شود.

عباسی با اظهار امیدواری در مشاهده آثار برجام در جامعه، خاطرنشان کرد: تاکنون اثری از برجام در جامعه مشاهده نشده و هنوز چشم‌ها منتظر آثار برجام است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *