خواندنی ها 17 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس ستاد انتخابات کشور: همه امکانات برای برگزاری انتخابات 10 اردیبهشت فراهم است

به گزارش آفتاب شمال : رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند و حداکثری در 10 اردیبهشت 1395 گفت: مرحله دوم انتخابات در 15585 شعبه اخذ رأی برگزار می شود.
همه امکانات برای برگزاری انتخابات 10 اردیبهشت فراهم استمحمدحسین مقیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما تصریح کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس دهم بین 138 داوطلب و برای 69 کرسی برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: برای برگزاری انتخابات 10 اردیبهشت ماه همه امکانات فراهم، و تعرفه‌ها در حال آماده شدن است و از صندوق های قبلی استفاده خواهد شد.
 
مقیمی اضافه کرد: همچنین همه ملزومات و نیازمندی ها نیز فراهم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همه مراحل باید با هماهنگی و تأیید شورای نگهبان برگزار شود.
 
مقیمی گفت: وزارت کشور با استفاده از اختیارات قانونی، تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی قانونی و با بی‌طرفی کامل انجام خواهد داد.
وی افزود: همچنین جلسات توجیهی نیز با برگزارکنندگان انتخابات برگزار شده است.
 
مقیمی با بیان اینکه هنوز شورای نگهبان تکلیف پنج حوزه را تعیین نکرده است گفت:  بررسی ها در دست اجراست.
رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: تاکنون مواردی از تخلف گزارش شده است اما مشکل امنیتی نداشته‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات کشور درخصوص ابطال انتخابات در حوزه انتخابیه اصفهان در شورای نگهبان گفت: نظر حقوقی وزارت کشور در این باره متفاوت است و این موارد را به شورای نگهبان منعکس کرده‌ایم.
محمدحسین مقیمی در خصوص ابطال انتخابات در حوزه انتخابیه اصفهان تصریح کرد: شورای نگهبان نظر خود را در مورد انتخابات اصفهان به وزارت کشور منعکس کرد.
وی افزود: در نامه شورای نگهبان برای انتخابات اصفهان آمده است که افراد ردیف اول، دوم، چهارم و پنجم تایید شدند و نفر ردیف سوم (مینو خالقی) باطل می‌شود.
مقیمی تصریح کرد: در واقع شورای نگهبان انتخابات را باطل کرد و صحبتی از آراء و دلایل دیگری به وزارت کشور منعکس نشده است.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان علت ابطال را به وزارت کشور اعلام نکرده است گفت: طبق قانون علت به خود داوطلب اعلام می شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: نظر حقوقی  وزارت کشور در مورد ابطال انتخابات ردیف سوم (مینو خالقی) با نظر حقوقی شورای نگهبان متفاوت است و این موارد را به شورای نگهبان منعکس کرده‌ایم.

* بازشماری آراء به تشخیص شورای نگهبان انجام می‌گیرد
رئیس ستاد انتخابات کشور درخصوص احتمال بازشماری برخی صندوق های اخذ رأی استان تهران با بیان اینکه هنوز انتخابات در 5 حوزه در شورای نگهبان تعیین تکلیف نشده است ، گفت: باز شماری آراء در این موارد به تشخیص و تصمیم شورای نگهبان منوط است .
مقیمی درباره تکلیف حوزه هایی که هنوز انتخابات در آنها تایید نشده است ، تصریح کرد : در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع 207 حوزه اصلی ، 202 حوزه در شورای نگهبان تعیین تکلیف شد که در 201 حوزه تایید کامل صورت گرفت و در یکی از حوزه ها و درخصوص یکی از داوطلبان رای شورای نگهبان به گونه ای دیگر بود.
وی افزود : تعیین تکلیف تایید انتخابات در 5 حوزه انتخاباتی باقی مانده است که شورای نگهبان در حال بررسی است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک نظر شورای نگهبان به ما اعلام می شود و ما نیز آن را به استحضار ملت شریف ایران خواهیم رساند .
مقیمی خاطرنشان کرد: تا قبل از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم این 5 حوزه نیز تعیین تکلیف خواهند شد.
رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که گفته می شود در  برخی صندوق های اخذ رای استان تهران بازشماری آراء صورت خواهد گرفت گفت : در 5 حوزه تعیین تکلیف نشده ازجانب شورای نگهبان بستگی به شکایات انجام شده و مواردی که به شورای نگهبان منعکس شده است ، در این موارد این شورا تشخیص خواهد داد که بازشماری آراء انجام گیرد .
وی افزود : دراین صورت پس از تصمیم گیری شورای نگهبان مبنی بر باز شماری آراء این موضوع به فرمانداری اعلام می شود و  با همکاری فرمانداری منطقه و حضور نماینده شورای نگهبان صورتجلسه تهیه و نتایج آن به این نهاد اعلام می شود.
مقیمی در پاسخ به این سوال که در خصوص استان تهران نیز بازشماری انجام خواهد شد گفت: طبیعی است که تایید انتخابات در  5 حوزه از مجموع 207 حوزه اصلی انتخاباتی اعلام نشده است، فکر می کنم بررسی شورای نگهبان در 3 حوزه در تعطیلات نوروز انجام گرفته است و نماینده این شورا روز گذشته نیز برای بررسی 2 حوزه دیگر فرستاده شده است .
وی افزود: ان‌شاءالله نظر نهایی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام خواهد شد. ( صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *