خواندنی ها 06 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: کسب و کار آینده نیازمند تمهیدات لازم برای کهنسالان است

به گزارش آفتاب شمال : در این همایش دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک –رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مقوله جمعیت گفت: استان گیلان با 2564011  نفر جمعیت،  کهنسال ترین استان کشور است. در حال حاضر میانگین طول عمر در استان گیلان 72 سال می باشد که این میزان بالاترین رنج سنی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: افزایش سن در گیلان منجر به شیوع بیماری های غیر واگیر خواهد شد، در این راستا مهار کنترل و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در لیست برنامه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.

دکتر یوسف زاده با اشاره به چالش های پیش روی جمعیت در گذشته، حال، آینده خواستار حمایت و هم افزایی سازمان های ذیربط در خصوص استقرار برنامه های راهبردی سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.

وی ضمن اشاره به شیوع برخی بیماری ها در استان مانند سرطان، خاطرنشان کرد: نسل های آینده گیلان در معرض خطر بروز بیماری های ناشی از آلاینده های سرطان زا هستند و لازم است مسوولین استانی  توجه بیشتری به این مقوله مبذول نمایند.

وی ادامه داد: با شناسایی به موقع بیماری ها می توان باعث افزایش نشاط اجتماعی و بهبود تولید در جامعه شد. امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نظر دارد با همکاری سازمان های ذی ربط نشاط و سلامتی را برای مردم گیلان به ارمغان بیاورد.

دکتر یوسف زاده با بیان این مطلب که چهار مقوله اتم، ژن، نورون و مقوله مدیریت اطلاعات مسیر آینده علم در جهان را مشخص می کند، تصریح کرد: تا سال 2050 حدود 20% جمعیت جهان را کهنسالان تشکیل خواهند داد، بدیهی است کسب و کار آینده نیازمند انجام تمهیدات لازم در این زمینه می باشد.

وی در پایان یادآور شد: با افزایش علم شاهد افزایش طول عمر انسان خواهیم بود که امیدوارم در کنار طولانی تر شدن عمر، شاهد طولانی تر شدن دوره ی جوانی نیز باشیم، البته این موضوع در حال حاضر فقط یک آرزو است و فعلا دور نمایی از آن در ذهن موجود نمی باشد.

گفتنی است: همایش روز ملی جمعیت با همت استانداری و اداره ثبت احوال گیلان، با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن احتماعات استانداری گیلان برگزار شد و در آن استاندار گیلان نیز با اشاره به پیر بودن جمعیت گیلان ، خواستار تلاش همه جانبه مسوولین استانی برای جوان سازی جمعیت استان شد و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری را تکلیفی برای همه مدیران اجرایی استان، عنوان کرد.                         

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *