استان 08 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان : هزار واحد صنعتی نیمه فعال و از کارافتاده به چرخه تولید بر می گردند

به گزارش آفتاب شمال : در شورای اداری شهرستان آستانه اشرفیه که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ، دکتر نجفی گیلان را جزو استان های پیشرو در بحث اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید دانست و افزود : مقرر است بر اساس برنامه، 1000 واحد صنعتی نیمه فعال و از کارافتاده به چرخه تولید برگردند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : :  شناسایی، احیا و حمایت از این شرکت ها، طبق برنامه ها و فعالیت های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان در حال انجام است و  برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات به این واحد ها برای راه اندازی کامل در استان با استفاده از منابع مالی بانکی و منابع صندوق توسعه ملی صورت پذیرفته است.
وی ضمن تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی چنین شرکت هایی در گیلان بیان داشت: احیاء چنین شرکت هایی که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد ، می تواند در زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان موثر باشد.

دکتر نجفی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش اشتغال استان تصریح کرد : بر طبق گرزارش مرکز آمار ایران گیلان موفق گردید رتبه بیکاری خود را از دوم کشوری به رتبه بیستم در سال 94 بهبود بخشد .

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : در سالی  که مزین به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است باید با تمام توان در جهت رونق و شکوفایی اقتصادی تلاش کنیم و موجبات رفاه و بهبود معیشت مردم را فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه در سال گذشته 10  هزار هکتار از اراضی استان نوسازی و تسطیح صورت گرفته افزود : طبق برنامه 5 ساله 50 هزار هکتار از اراضی استان تسطیح و نوسازی خواهند شد.

دکتر نجفی گیلان را تنها استانی دانست که موفق گردید به تعهدات خود در جهت تسطیح و نوسازی 10 هزار هکتار از اراضی عمل کند افزود : نخستین اقدام مدیران استان در شروع روز کاری پیگیری پروژه های سفر است .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید  دربخش های  احداث راه آهن ، آزاد راه ، توسعه بخش کشاورزی ، احداث سدها و تسطیح اراضی تصریح کرد : تمامی این اقدامات تنها با اعتبارات کشوری 19 میلیارد دلاری صورت گرفته است .

دکتر محمد علی نجفی همچنین با اشاره به پنجمین سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گیلان اظهار داشت : این سفرهای کاری ، پربار و موثر بوده است .

وی حل مشکلات مردم و رفاه بیشتر را از جمله اولویت های استان برشمرد و از تلاش ویژه  دکتر واعظی به عنوان رییس کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در احداث خط ریلی استان خبر داد و افزود : با حضور دکتر واعظی به عنوان ریاست این کمیسیون توفیقات خوبی حاصل گردید که احداث خط ریلی استان از جمله ثمره های آن به شمار می رود .

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در تکمیل راه آهن قزوین – رشت و اتصال آن به بندر انزلی و منطقه آزاد و در بخش دیگر به آستارا و تکمیل شبکه ریلی شمال – جنوب افزود : این شاهراه ارتباطی نقش بسزایی را در توسعه اقتصادی کشور و استان ایفاء خواهد کرد .

دکتر نجفی از اقدامات خوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان قدردانی کرد .

دکتر نجفی همچنین  شهرستان آستانه اشرفیه را نیازمند توجه ویژه دولت دانست و با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی افزود : اتفاقات صورت گرفته در طی 2 سال اخیر در بخش کشاورزی استان بی نظیر بوده است .

در پایان جلسه شورای اداری آستانه اشرفیه، با اهدای لوح یادبودی، از پدر، مادر و همسر شهید جمال رضی از شهدای مدافع حرم این شهرستان تجلیل شد.

همچنین امروز (جمعه) با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات و دکتر نجفی استاندار گیلان ، پروژه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در روستای بازان بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *