استان 08 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان گفت : جهش پرتوانی را در توسعه منطقه آزاد انزلی شاهد هستیم

  به گزارش آفتاب شمال : دکتر محمد علی نجفی در آیین افتتاح پروژه های ارتباطی و مخابراتی شهرستان لنگرود که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در بخش احداث راه آهن استان تصریح کرد : ساخت راه آهن قزوین- رشت طی سال های گذشته با سرعت کند در حال انجام بود که با تاکیدات دکتر روحانی شتاب گرفت .

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به پیگیری های دکتر واعظی به عنوان رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان  و وزارت راه  و شهرسازی , سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران استان جهت تحقق هر چه سریعتر این پروژه اذعان کرد و افزود : در دولت تدبیر و امید نگاه جدیدی در خصوص  اتصال خط راه آهن قزوین رشت به آستارا و جمهوری آذربایجان و متصل شدن شبکه ریلی شمال – جنوب شکل گرفت که الحمدا… با جدیت  و  علاقه همه بخش ها در حال پیگیری است .

استاندار گیلان با اشاره به سفر رییس کمسیون مشترک اقتصادی جمهوری آذربایجان به استان و بازدید از منطقه آزاد انزلی اظهار داشت : اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی در راستای سیاست های  اقتصاد مقاومتی  درون زا و برون نگر است .

وی با بیان اینکه  در دولت تدبیر وامید  جهش پرتوانی را در جهت توسعه منطقه آزاد انزلی شاهد هستیم افزود : با فراهم کردن فضای مناسب ، سرمایه گذاریهای  شکل گرفته در این منطقه بدون استفاده از یک ریال  دولتی و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و قسمتی از درآمدهای منطقه انجام شده است.

وی ساخت مجمتع بندری کاسپین را نمونه موفقی از برنامه های در حال اجرا در منطقه آزاد عنوان کرد و گفت : با تاکید دکتر روحانی در سفر به گیلان این مجتمع بندری  باید به یکی از مراکز مهم صادرات و ترانزیت شمال کشور و حوضه خزر  تبدیل شود   .

دکتر نجفی اظهار داشت : متاسفانه عده ای در جریان اقدامات خوب صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی نیستند و یااینکه   نمی خواهند این دستاوردها را بپذیرند .

استاندار گیلان بر احداث بندر چمخاله در این شهرستان تاکید کرد و افزود : روند ساخت  بندر چمخاله  به جد دنبال می شود.

دکتر نجفی ادامه داد : همچنین به دنبال اجرای منطقه ویژه در این شهرستان هستیم .

وی با اشاره به افتتاح چند طرح مخابراتی در لنگرود افزود : توفیقات بسیاری در بخش ارتباطات، تلفن سیار، همراه و فناوری در دولت یازدهم اتفاق اقتاده که این امر مرهون تلاش های دولت و  وزیر ارتباطات و فناوری است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *