خواندنی ها 10 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دکتر شاهرخ یوسف زاده: نگاه ما بر محور آینده پژوهی است

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کارگروه گیاهان دارویی ضمن تاکید بر درک مسیر حرکت علمی کشور، خاطرنشان کرد: علم باید در خدمت تولید ثروت باشد و در این زمینه احیای واقعی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، شناسایی گونه های مختلف گیاهی، اثرات محیطی و بحث تغییرات اقلیمی بر گیاهان دارویی و ایجاد باغ کلکسیون گیاهان دارویی می تواند از ابزارهای مناسب تولید علم ، تولید دارو و تولید ثروت در استان باشد.
ریاست دانشگاه با بیان این مطلب که یکی از اهداف اصلی مدیریتی و اولویت برنامه راهبردی دانشگاه، تولید سنتی و صنعتی همراه با گسترش فعالیت های مرتبط در حیطه گیاهان دارویی است، ایجاد زمینه همکاری و هماهنگی بین بخشی دانشگاه ها ، مراکز تحقیقاتی و سازمان های مرتبط با گیاهان دارویی در سطح استان و کشور را همراه با برنامه ریزی ساختارمند و سیستماتیک ، لازم دانست.
وی افزود: پایه های علم آینده جهان بر چهار علم؛ اتم ، علم مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، علم ژنتیک و علم نرون و اعصاب استوار است. در این خصوص نگاه ما نیز بر بر محور آینده پژوهی است .
در پایان اعضای کارگروه دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن اعلام آمادگی  و همکاری همه جانبه در خصوص جمع آوری گونه های مختلف گیاهان دارویی، نگهداری، بهبود ارزیابی به ارایه مطالبی پیرامون؛ ثبت شرکت ها ی دانش بنیان، ایجاد ایستگاه های مراکز تحقیقاتی، اختصاص بودجه مناسب، ایجاد تفاهم نامه بین دو دانشگاه و  چگونگی اجرای مناسب تولید گیاهان دارویی در گیلان، پرداختند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *