سیاسی 10 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مهاجران: قصه ناتمام هجوم میوه های قاچاق به بازار

رئیس اتحادیه میوه: قصه نا تمام هجوم میوه های قاچاق به بازارحسین مهاجران ، با اشاره به وجود انواع گوجه سبز ، زردآلو، هلو و توت فرنگی در بازار این فصل افزود: هم اکنون در بازار ها عمده فروشی هلوی ترکیه کیلویی 22 هزارتومان انگور شیلی 45 هزار تومان و لیمو ترش برزیل 27 هزار تومان به فروش می رسد.

وی با اشاره به بی نظیر بودن کیفیت و طعم میوه های ایرانی در جهان گفت: گلابی چین ، آداکادو، پالامو و انار ترکیه از دیگر میوه های قاچاق موجود در بازار است که با قیمتی بیش از 20 هزار تومان در بازار فروش می روند در حالی که قابل مصرف نیستند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به فروش میوه های قاچاق در حاشیه میدان تره بار تصریح کرد: سخت گیری بازرسین در کشف میوه های قاچاق، خرید و فروش آنها را به خیابانهای اطراف نازی آباد و خانی آباد کشانده است.

مهاجران وفور میوه ها را در فصل تابستان چشمگیر دانست و گفت: تا 15 روز آینده میوه های فصل از جمله گیلاس ، زرد آلو، آلو در انواع رنگ و طعم در بازار عرضه خواهد شد.

وی خرید و فروش میوه های قاچاق را خیانت به کشور و تولید داخل دانست و افزود: این میوه ها با خودروهای سردخانه دار از بازارچه های مرزی و بندر شهید رجایی با بارنامه های تقلبی در 1200 تا 3 هزار تریلی وارد کشور می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه قیمت میوه نوبرانه امسال از دیگر سالها کمتر است تصریح کرد: در سالهای گذشته زدآلو شیراز و کاشان با قیمت بالای 70 هزارتومان به فروش می رسید در حالی که امسال کمتر از 35 هزار تومان فروخته شده و هم اکنون بین 12 تا 35 هزار تومان در میادین عرضه می شود.

مهاجران کمبود میوه را در مدت 10 تا 20 روز قابل تحمل اعلام کرد و ادامه داد: لیموی بهاره میناب به ثمر رسیده است و به زودی در بازار عرضه می شود. ( صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *