اجتماعی 18 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

به اتهام بی‌مبالاتی پیمانکار بوستان کوهسار بازداشت شد

به گزارش آفتاب شمال ، چهارم خرداد امسال دختر پنج ساله‌ای به نام فاطمه همراه مادرش به بوستان کوهسار در شهرک رضویه تهران رفته بود که به داخل آبنمای آنجا افتاد و فوت کرد. با شکایت خانواده وی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، با دستور بازپرس محسن مدیرروستا، تحقیقات در این باره آغاز شد. ابتدا شهردار منطقه 15 تهران برای تحقیقات به دادسرا فراخوانده شد که در دفاعیاتش عنوان کرد، طبق قراردادی که با پیمانکار داشت وظیفه نصب و نگهداری تجهیزات ایمنی در بوستان کوهسار به عهده پیمانکار بوده است. بعد از آن بازپرس جنایی خود در محل حادثه حضور یافت که صحنه سقوط مرگبار دخترک به آبنما بازسازی و تعدادی استخوان به جای مانده از فاطمه نیز در داخل آبنما کشف و برای آزمایش دی. ان. ای به پزشکی قانونی منتقل شد. در ادامه دستور احضار پیمانکار و کارشناس فضای سبز شهرداری منطقه 15 تهران صادر شد و آنها 13 روز بعد از حادثه روز دوشنبه برای تحقیقات در شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران همراه نمایندگان حقوقی حاضر شدند.

ابتدا مرد میانسالی که پیمانکار بود، به بازپرس پرونده گفت: من 20 سال است به‌عنوان پیمانکار با شهرداری مناطق مختلف همکاری دارم. مردی به عنوان نماینده شرکت به بوستان‌ها سرکشی و بر کارها نظارت می‌کرد و با توجه به مکاتباتی که با کارشناس فضای سبز شهرداری داشت، به مشکلات موجود در تجهیزات رسیدگی می‌کرد. وی اضافه کرد: چند روز قبل از وقوع این حادثه دریچه‌ای که در آبنما نصب کرده بودیم، سرقت شد. موضوع را پیگیری و ساعت 15 بعد از ظهر روز سوم خرداد آن را ساخته و نصب کردیم. بعد موضوع را به کارشناس فضای سبز شهرداری اطلاع دادیم.

مرد پیمانکار تصریح کرد: در بوستان کوهسار دو نگهبان داریم، اما با توجه به این‌که معتادان بسیاری به این بوستان تردد دارند و اموالی از جمله چراغ و … را می‌دزدند، گمان می‌کنم سرقت دریچه‌ها کار آنها باشد.

در ادامه زنی که کارشناس فضای سبز شهرداری بود، نیز گفت: من بر هشت بوستان و خیابان و بلوارهای ناحیه 4 شهرداری منطقه 15 نظارت دارم. اکثر مواقع همراه نماینده پیمانکار به آن محل‌ها سرکشی می‌کنم تا اگر نقصی در تاسیسات وجود دارد، آنها مطلع شده و برطرف کنند. این آبنما از حدود شش سال قبل فعال است. روز یکم خرداد امسال که متوجه سرقت دریچه آبنما شدم، موضوع را به نماینده پیمانکار گفتم و قرار شد تا دوروز آبنما کار نکند تا آن دریچه نصب شود. آنها روز سوم گفتند دریچه را نصب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: روز دوم برای سرکشی نرفتم. روز سوم که برای سرکشی رفتم، نماینده پیمانکارگفت دریچه در گودال آبنما نصب شده است. با توجه به روشن بودن پمپ و فعالیت آبنما، داخل حوضچه بدرستی قابل مشاهده نبود.

در پایان جلسه دادرسی، بازپرس پرونده برای مرد پیمانکار به دلیل بی‌مبالاتی وی که منجر به قتل غیرعمد کودکی شده بود، قرار وثیقه 200 میلیون تومانی صادر کرد. همچنین دستور بررسی ادعای خاموش بودن پمپ آبنما در زمان نبود دریچه صادر شد. ( جام جم )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *