سیاسی 29 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دکتر روحانی در پایان نشست روسای سه قوه: رسانه ها فضای امید و نشاط در جامعه را روزبه‌روز تقویت کنند

به گزارش آفتاب شمال : رییس جمهوری روز چهارشنبه پس از نشست مشترک با آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه و دکتر علی لاریجانی رییس قوه مقننه که به میزبانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد: دولت و مجلس دهم در کنار هم و با هماهنگی و همفکری بیشتر بتوانند در راستای حل معضلات و مشکلات مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی آغاز مسئولیتی سخت، حساس و سنگین برای قانونگذاری در کشور و نظارت بر اجرای قوانین را به نمایندگان مردم در مجلس دهم و انتخاب مجدد دکتر علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی را به وی تبریک گفت و افزود: در نشست مشترک سران سه قوه بحث‌های متنوع و مختلفی مطرح شد که یکی از مباحث، فضای بعد از برجام بود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به توافق حائز اهمیت برجام دست یافت، خاطرنشان کرد: امروز در شرایط پسابرجام قرار داریم و باید از این فضا برای ایجاد رونق در کشور و ایجاد اشتغال ، حداکثر استفاده را ببریم و رسیدن به این هدف تنها با همکاری و هماهنگی سه‌قوه و سایر ارکانی که در نظام مسئولیت‌هایی را برعهده دارند میسر خواهد بود.

رییس جمهوری تاکید کرد: خواست سران سه‌قوه از رسانه ها این است که فضای امید و نشاط در جامعه را روزبه‌روز تقویت کنند تا در شرایط امروز کشور بتوانیم از همه استعداد‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی برای توسعه و رشد کشور و به خصوص برای ایجاد اشتغال جوانان عزیز که بسیاری از آن‌ها دارای مدارج عالی تحصیلی هستند، استفاده کنیم .

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت تلاش رسانه‌ها در راستای تقویت فضای امید در جامعه، ادامه داد: از این منظر اگر یک نکته یا نقص کوچکی در گوشه‌ای یافت شد، در همان حد مسئله را ببینیم و آن را تعمیم نداده و بزرگ نکرده و ذهن مردم را برای مسائل جزئی مشغول نکنیم.

رییس جمهوری اقدام و عمل برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را هدف اصلی کشور دانست و اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتدار کشور مبتنی بر اقتدار اقتصادی و علمی در کشور است تا بواسطه آن جوانان بتوانند از علم، دانش و فناوری خود به درستی بهره برداری کنند؛ از سویی دیگر در فضای اقتصادی، هم قدرت علمی و فناوری ساخته شده و هم توسعه انسانی و رشد اقتصادی شکل می‌گیرد که این مسائل موجب پیشرفت کشور و ایجاد اشتغال می‌شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه در شرایط کنونی برای اینکه بتوانیم از فضای پسابرجام به درستی استفاده کنیم، برخی از وزارتخانه‌ها مسئولیت‌های سنگین‌تری برعهده داشته و فضای بهتری برای کار دارند، خاطرنشان کرد: یکی از این وزارتخانه‌ها، وزارت نفت است؛ از اینرو در بخشی از نشست مشترک امروز میان سران سه قوه، وزیر نفت گزارشی را از شرایط نفت و گاز کشور، اقدامات صورت گرفته در این حوزه و همچنین شرایط کنونی میادین مشترک نفت و گاز ارائه کرد.

رییس جمهوری ادامه داد: براساس قانون چارچوبی برای قراردادهای جدید در دولت تصویب شد و آن چارچوب مورد بحث و نقد برخی صاحبنظران قرار گرفت؛ از اینرو با جمع‌بندی این نظرات و اصلاح چارچوب مذکور بار دیگر در دولت مورد تصویب قرار می‌گیرد تا پس از آن به مجلس ارائه شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه روسای سه قوه بر افزایش تحرک برای جذب سرمایه‌گذاری و فناوری‌های نوین در راستای استفاده حداکثری از فضای پسابرجام تاکید و از آن حمایت کرده اند، اظهار امیدواری کرد تا با تلاش مسئولان اجرایی، قانونگذاری و قضائی کشور بتوانیم از فضای به وجود آمده به خوبی استفاده کنیم.
رییس جمهوری “برنامه پنج ساله ششم” را از دیگر محورهای مورد بحث در نشست سران قوا عنوان کرد و افزود: این برنامه در قالب لایحه پیش از این از طرف دولت تقدیم مجلس نهم شد و دوره مجلس در آن زمان به اتمام رسید و امروز همان لایحه دوباره مورد تاکید دولت قرار گرفته است؛ البته اصلاحاتی در این رابطه مورد نظر نمایندگان مجلس است که ان‌شاءالله این موارد انجام خواهد شد.
دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد تا لایحه برنامه ششم توسعه در وقت مقرر در مجلس دهم به تصویب برسد تا بتواند به عنوان مبنای تدوین بودجه سال 96 از آن استفاده شود.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه در نشست امروز همچنین اوضاع بحرانی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ادامه داد: اوضاع منطقه در شرایط کنونی وضعیت مطلوب و مناسبی ندارد و در شرایطی که علاقه مندیم ماه مبارک رمضان، ماهی امن برای مردم عراق، سوریه و یمن باشد، اما متأسفانه شاهد هستیم که کشتارها ادامه داشته و تروریست ها به اقدامات و کارهای غیر انسانی خود ادامه می دهند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه اتفاقات و حوادث منطقه در شرایطی رخ می دهد که هر روز از اعتبار سازمان های بین المللی کاسته می شود، خاطرنشان کرد: هنگامی که دبیرکل سازمان ملل متحد در مقابل فشار یک کشور به خاطر تهدیدات مالی عقب نشینی کرده و اسم آن کشور را از لیست ناقضان حقوق کودکان خارج می کند، این موضوع نشان می دهد که متأسفانه سازمان های بین المللی، حتی آن جایگاه ناقص قبلی را از دست داده اند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه راه حل این مشکلات این است که ملت ها بتوانند از استقلال، امنیت و ثبات خودشان به خوبی حفاظت و استفاده بکنند، گفت: جمهوری اسلامی به عنوان همسایگان این کشورها و با استمداد و درخواست آنان به حمایت ها و کمک های خود ادامه می دهد.
دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد تا هر چه سریعتر مردم عراق بتوانند به امنیت و ثبات رسیده و تروریست ها را از کشورشان بیرون برانند و در سوریه نیز شاهد شرایط امن و با ثباتی برای مردم آن کشور باشیم. ( دفتر ریاست جمهوری )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *