اجتماعی 28 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس شورای عالی نظام پرستاری عنوان کرد: بررسی نیازهای اساسی سالمندان/مراقبت از سالمندان تنها وظیفه کمیته امداد و بهزیستی نیست

به گزارش آفتاب شمال رئیس شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه بررسی نیازهای اساسی سالمندان/مراقبت از سالمندان تنها وظیفه کمیته امداد و بهزیستی نیست افزود ۵ هزار سالمند گیلانی نیارمند توجه ویژه مدیران ارشد در برنامه‌ریزی‌های کلان استانی هستند.
زاهدصفت بیان داشت نیازهای اساسی سالمندان در جامعه کنونی باید بررسی شود و بر آن اساس برنامه‌ریزی صورت گیرد.وی  همچنین گفت: با توجه به اینکه ۵ هزار سالمند در گیلان داریم که نیازمند انجام خدمات پیشگیرانه هستند، می‌توان از ظرفیت خوب نیروهای متخصص پرستاری در حوزه سالمندی بهره کافی برد زیرا گیلان نیازمند توسعه و نگاه جامعه‌نگر نسبت به این سیل خروشان افزایش تعداد سالمندان است.
طاهره زاهد صفت در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد که : فعالیت در حوزه سالمندان مستلزم گذراندن دوره‌های ویژه است تا بتوان به ارائه بهترین خدمات که در شأن این قشر است پرداخت و بیان داشت این دست سمینارها به تبیین نقش اساسی پرستاران در حوزه پرستاری سالمندی و تغییر نگاه جامعه کمک به سزایی می‌کند.

این مقام مسئول در روز آغازین سمینار دو روزه سالمندی، به تبیین اهداف برگزاری سمینار سالمندی پرداختند و اظهار داشتند ، آشنایی با مشکلات و نیازهای این قشر از جامعه که  شامل بیماریهای مزمن، اختلالات جسمی، عملکردی و مشکلات اجتماعی و نیازهای روحی و روانی آنان استو با ذکر اینکه با توجه به روند رو به رشد آمار سالمندان در گیلان و ایران این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ایشان افزودند در این راستا تغییر نگرش جامعه و مسئولین به سالمند و سالمندی و ظرفیت های قابل توجه پرستاران در این مبحث برای طراحی برنامه ی اجرای مراقبت و آموزش موثر که همه و همه به شکل تیمی و با حضور  گروههای تاثیر گذار ارتقای سلامت سالمند و خانواده آنان میباشد بسیار مهم و تعیین کننده میباشد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور همچنین افزود ، هدف، حمایت پایدار از این قشر آسیب پذیر و ارتقای رفاه و سلامت اجتماعی آنان میباشد.

به گزارش خبرنگار آفتاب شمال محورهای همایش دو روزه پرستاری سالمندی شامل موارد  ذیل بوده است  :

–  اپیدمیولوژی سالمندی

– تغییرات جسمی و اختلالات دستگاههای مختلف بدن در سالمندی

–  آموزش مددجو و خانواده در ارتباط با رژیم دارویی، غذایی و آموزش خانواده در جهت ارتقا سازگاری

–  توانبخشی و فعالیت و برنامه های ورزشی در دوران سالمندی

– حوادث شایع سالمندی با تاکید بر سقوط و ارتقای توانایی مراقبت از خود

– اختلالات روانی دوران سالمندی

–  مقایسه نظام های بهداشی در ایران و جهان

–  ساختارها و سیستم های مراقبتی ویژه سالمندی

–  آشنایی با روشها و طرح های تقویت توان اقتصادی و جایگاههای اجتماعی سالمندان

–  سالمندی سالم و سالمندی موفق

میباشد که توسط اساتید برجسته پرستاری خانمها : پرستش، قناعی، سلملیان، دکتر درویش پور، دکتر پورقانع، دکتر جوادی، دکتر یعقوبی، دکتر جعفرزاده و جناب آقای دکتر اسماعیل پور ارائه گردید.

گفتنی است شرکت در این سمینار دو روزه، رایگان و داری ۴/۵ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان بوده است.
کلیدواژه ها : ز

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *