خواندنی ها 28 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سخنگوی وزارت بهداشت : هدف‌گذاری برای کاهش 40 درصدی مرگ زودهنگام

به گزارش آفتاب شمال ؛ دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی خود به اهداف توسعه پایدار تعریف شده در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: از 17 هدف در نظر گرفته شده سومین هدف مربوط به سلامت جامعه است.

وی افزود: این هدف به نام «اطمینان از زندگی سالم و ارتقای رفاه در همه گروه های سنی» سه شاخص مهم امید به زندگی یعنی متوسط طول عمر در یک جامعه، امید به زندگی سالم و کاهش مرگ و میر زودهنگام را در بر می‌گیرد.

حریرچی گفت: از سال 1950 تقریبا هر دهه سه سال به امید زندگی افزوده می شود بجز دهه 1990که یکی از عامل های این عدم افزایش شروع ایدز در دنیا بود.

وی گفت: در دنیا در سال 2015 امید به زندگی 71/4 سال بین مرد و زن بوده است در حالیکه 11کشور بیش از 82 سال و 22 کشور کمتر از 60 سال امید به زندگی داشتند.

حریرچی افزود: امید به زندگی زنان در دنیا 73/8 و امید به زندگی مردان در دنیا 69/1 است.

وی گفت: اختلاف امید به زندگی در کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیر 17/5 سال است که تا پایان این دهه به 13 تا 14 سال کاهش می یابد و با کاهش مرگ و میرهای عفونی و مرگ و میر مادران و نوزادان در هر دهه چهار سال به امید زندگی افزوده می‌شود.

وی افزود: سال 2015، سی میلیون مرگ قبل از 70 سالگی گزارش شده است و هدف این است که تا سال2030 شاهد کاهش 40 درصدی مرگ و میر زودهنگام در کل دنیا باشیم.

دکتر حریرحی افزود: شاخص امید به زندگی سالم در دنیا 63/1 گزارش شده که 11/7 سال کمتر از شاخص امید به زندگی است، ضمن اینکه بیماری های قلبی عروقی، ناراحتی های روانپزشکی، از دست رفتن بینایی و شنوایی و سوء مصرف مواد از جمله علل این کاهش شاخص امید به زندگی سالم نسبت به شاخص امید به زندگی است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *