استان 13 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شرکت شهرک های صنعتی گیلان در مدیریت سبز عرصه های صنعتی، پیشتاز است

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان از افزایش 120 درصدی مساحت فضاهای سبز و افزایش درختکاری و توسعه منابع طبیعی در سطح شهرک های صنعتی استان طی سه سال اخیر، خبر داد .

به گزارش آفتاب شمال  ، طهمورث لاهوتی اشکوری با بیان دستاوردهای زیست محیطی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گیلان گفت: مهمترین برنامه های شرکت شهرک های صنعتی در سال 95 رفع نقایص در کیفیت تولیدات و همچنین توجه بیش از پیش به بحث محیط زیست است چراکه توسعه صنعتی پایدار نیازمند توجه همه جانبه به محیط زیست بوده .

وی با اشاره به ایجاد فضای سبز، گلکاری و چمن کاری در 65 هکتار از اراضی شهرک های صنعتی از افزایش 120 درصدی مساحت فضاهای سبز و افزایش درختکاری و توسعه منابع طبیعی در سطح شهرک های صنعتی استان طی سه سال اخیر، خبر داد و افزود: هم اکنون 116 هکتار از مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان به فضای سبز اختصاص یافته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی گیلان در ادامه از اجراء و عملیات احداث 5 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی نقره ده آستانه اشرفیه، کوچیچال فومن، سکام رضوانشهر، نالکیاشر لنگرود، سفیدرود رشت خبر داد و گفت: به منظور کنترل و کاهش آلاینده های حاصل از تولیدات صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی، این شرکت اقدام به طراحی و اجرای تصفیه خانه فاضلاب کرده است.

وی در ادامه بیان داشت : تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی رودسر با حضور مسئولین کشوری افتتاح و به بهره برداری رسید و فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لاهیجان که مطالعات آن به پایان رسیده است از اوایل سال جدید روند اجرا و احداث آن آغاز خواهد شد .

لاهوتی در پایان تصریح کرد: احداث و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب، ملزم شدن واحدهای صنعتی جهت احداث پیش تصفیه، امکان اتصال تمامی واحدهای صنعتی به شبکه فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی در هر چه بهتر شدن و رفع دغدغه های زیست محیطی در استان نقش بسزایی خواهند داشت .

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *