استان 15 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهردار رشت :پیشرفت و توسعه همراه با عدالت وظیفه اصلی مدیریت شهری است

عصر روز شنبه سیزدهم آذر ماه مراسم بهره برداری از ۵ پروژه هدایت آب های سطحی شهر رشت به طول ۵ کیلومتر با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت, سید رضا موسوی روزان رییس کمیسیون فرهنگی و مهندس صابر رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت, فرامرز جمشیدپور معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت , مهندس شریفی مدیرعامل حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری , علی مقصودی مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش آفتاب شمال :دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در این مراسم پیشرفت و توسعه همراه با عدالت را وظیفه اصلی مدیریت شهری خواند وگفت: در مجموعه هر محدوده شهری محلاتی وجود دارد که توزیع عادلانه ثروت در آنها به خاطر تغییراتی که در طول زمان در شکل شهرها بنا به حوادث جغرافیایی , اقلیمی و توانمندی اشخاص و خانواده ها اتفاق می افتد شکل می گیرید.

شهردار رشت انسان را مهم ترین رکن مدیریت شهری در نگاه عادلانه دانست و اظهار داشت: توازن عدالت در احقاق حقوق شهروندی که وظیفه مشترک شهروندان و مسئولین را به دنبال دارد در حوزه های مختلف برقرار می شود.

وی افزود: ایجاد زیرساخت ها برای شهروندان در نقاط کم برخوردار اولین گام توازن است.
دکتر ثابت قدم اذعان داشت: ایجاد زیرساخت یعنی فراهم نمودن یکسری موضوعاتی که مرتبط با سکونت, فراغت و فعالیت انسانهاست.
شهردار رشت در اشاره به شرایط اقلیمی استان گیلان و شهرستان رشت در راستای هدایت آبهای سطحی تصریح کرد: در زمینه هدایت آبهای سطحی سیاست های شهرداری و شورای اسلامی شهر با نگاه توازن اقتصادی همراه است.
وی ضمن اظهار تاسف از عدم کمک دولت در رفع بحران آبهای سطحی یادآور شد: در سال نود و چهار ۷۰ درصد بیشتر از همه ادوار گذشته در این شهر از محل درآمد شهروندان در راستای حل بحران آبهای سطحی هزینه شده است.
ثابت با تاکید بر اشتغالزایی پروژه هدایت آبهای سطحی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای این پروژه کارخانه ای که تولیدات آن مبتنی برتولیدات بتنی و زیرساختی بود و تعطیل شده بود بار دیگر با ظرفیت نیروی انسانی بیش از ۳۰۰ نفر بار دیگر شروع به فعالیت کرد.

شهردار رشت تجهیز ایستگاههای آتش نشانی و دسترسی عابران پیاده به پل های مکانیزه و حفظ ایمنی بواسطه ایجاد زیرساخت ها را سه اصل زندگی شهروندی برشمرد و یادآورشد: در سیلاب مهرماه سال۹۱ یکی از شهروندان ما در خیابان مطهری محله رو به رشد شهر به دلیل برق گرفتگی ناشی از تماس با یکی از تابلوهای شهرداری که حامل و رسانای جریان برق بود, جان خود را از دست داد و از آن زمان همچنان شهرداری درگیر آن پرونده است.
ثابت قدم با تاکید بر اینکه بسیاری از پروژه های زیرساختی سطح شهر را به چشم دیده نمی شود تصریح کرد: شایسته است تا کار ها و پروژه های زیرساختی را به گونه ای انجام دهیم تا به دور از هرگونه انحراف در اعداد و ارقام نجات جان مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
شهردار رشت در پایان سخنانش با قدردانی از صبوری مردم و شهروندان شهر رشت به خصوص منطقه حمیدیان از توسعه و افزایش ناوگان حمل و نقل در این محله خبر داد.

هدایت آبهای سطحی از مهم ترین برنامه های دوره چهارم شورا
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی متعدد در سطح شهر اذعان داشت: شایسته است تا در پایان و اتمام هر پروژه عمرانی یک افتتاحیه شایسته در راستای تبلیغ نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.
سیدرضا موسوی روزان پروژه هدایت آبهای سطحی را از مهم ترین برنامه های دوره چهارم شورا دانست و گفت: اجرای این پروژه زمانی به تصویب رسید که بخش عظیمی از شهر را به دلیل بارش های متمادی آب فرا گرفته بود.
وی افزود: خوشبختانه امروز شهرداری رشت با تمام سختی ها و مشکلاتی که به لحاظ مادی دارد توانست در یک شاهکاری بزرگ در مدتی کوتاه با هزینه کرد ۱۳۰ میلیارد تومانی در راستای هدایت روان آبهای سطحی گام بردارد.
موسوی روزان با تاکید بر بهره مندی فاضلاب شهری از تسهیلات بانک جهانی یادآور شد: هدایت آبهای سطحی از وظایف شرکت آب و فاضلاب شهری است که متاسفانه با وجود بهره مندی از وام بانک جهانی نتوانست کار قابل قبولی انجام دهد.

اتمام پروژه پروژه های هدایت آبهای سطحی شهر رشت تا پایان سه ماهه اول سال ۹۶
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز در این مراسم پروژه هدایت آبهای سطحی را یکی از پروژه های پر کار دانست. و اظهار داشت: انجام کارهای زیرساختی به خصوص پروژه هدایت آبهای سطحی به چشم نمی آید اما در دراز مدت و در هنگام بارندگی مردم اثر خوبش را خواهند دید.
وی با اشاره به مطرح شدن موضوع هدایت آبهای سطحی در سال ۸۹ _ ۸۰ افزود: از سال هشتاد ونه تاسال نود و سه ۲۱ هزار و ۵۲۸ متر لوله گذاری به مبلغ ۱۶ و نیم میلیارد تومان انجام شد.
مهندس فرامرز جمشیدپور با تاکید بر اینکه زمان افتتاح این پروژه ها در اسفندماه بوده گفت: امسال پروژه هدایت آبهای سطحی در یک فاز ۱۳ گانه است که در این فاز ۱۵ هزار و ۷۹۰ متر لوله گذاری با هزینه ای بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به اجرا درآمد.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در جریان بهره برداری از ۵ پروژه هدایت آبهای سطحی گفت: در این پروژه ۵ کیلومتر لوله گذاری به مبلغ ۹ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی یادآور شد: فاز دوم هدایت آبهای سطحی شهر رشت که از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است با تزریق مالی طی دوماه آتی به اجرا درخواهد آمد.
فرامرز جمشیدپور یادآور شد: فاز اول و دوم هدایت آبهای سطحی شهر رشت با لوله گذاری به طول ۵۹ کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان نهایتا تا سه ماهه اول سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

بدون داشتن زیرساختها هیچگونه آبادانی میسر نخواهد شد.
مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت با گرامیداشت حلول ماه ربیع الاول و با قدردانی از صبوری شهروندان در اجرای پروژه های فوق اذعان داذشت: بی شک بدون داشتن زیرساختها هیچگونه آبادانی میسر نخواهد شد.
علی مقصودی تصریح کرد: آب گرفتگی شهر رشت شایسته و زیبنده این شهر نیست
وی ضمن قدردانی از شهردار و اعضای شورای شهر در تخصیص بودجه به پروژه فوق افزود: اهمیت پروژه های زیرساختی و حل مشکل شهروندان منجر به پذیرش این ریسک توسط مدیریت شهری شد.
علی مقصودی از ادامه پروژه هدایت آبهای سطحی در بلوار شهید افتخاری خبر داد و گفت: شاید قریب به ده سال است بحث آبگرفتگی خیابانهای مختلف حمیدیان بزرگترین معضل مردم این منطقه بود که خوشبختانه با اجرای این پروژه معضل آبگرفتگی این منطقه مرتفع شد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *