اجتماعی 16 اسفند 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سی و هشتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه گفت: استقلال مالی مراکز تابعه در دانشگاه علوم پزشکی، مسیری برای تکامل فعالیت های حوزه سلامت است

 

به گزارش آفتاب شمال :  دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در سی و هشتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، آمادگی دانشگاه را در بحران برف اخیر، برگرفته از ظرفیت بالا در ارایه خدمات و وجود برنامه منسجم در مراکز تابعه دانشگاه دانست و بر آمادگی مراکز تابعه در ایام نوروز تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نگرش دولت در اجرایی کردن سیستم تروما و ارایه مطالبی پیرامون این سیستم و چارچوب آن در بدنه دولت و چگونگی اجرای آن در گیلان به عنوان استان پایلوت در کشور، تصریح کرد: فعالیت های تروما در کشور، موید این مطلب است که فعالیت سایر استان ها در حد پیشگیری در زمینه تروما بوده است اما دانشگاه علوم پزشکی گیلان وارد فاز اجرایی شده است. در این زمینه طی هفته سلامت مردان، طرح سیستم ترومای گیلان از سوی دولت تبیین شد.

وی طرح تحول سلامت را یکی از دستاوردهای حایز اهمیت دولت یازدهم خواند و اظهار داشت: موضوع راه اندازی مجمع عمومی سلامت در برنامه های دولت مبین این مطلب است که سلامت در دولت دوازدهم نیز در راس توجهات قرار خواهد گرفت.

دکتر یوسف زاده چابک کاهش آلودگی های زیست محیطی را از مقوله های قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای ارتقای سلامت مردم بر شمرد و یادآور شد: به همت دانشگاه، اکنون طرح جمع آوری زباله های عفونی و ماشین های اسقاطی که در محل دپوی زباله ها شده بود، به پایان رسیده و همزمان با روز درختکاری، کاشتن نهال در این مکان در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

وی در ادامه استقلال مالی مراکز تابعه دانشگاه را مسیری برای تکامل دانست.

رییس دانشگاه در خصوص نشست اخیر معاونت های توسعه مدیریت و منابع کشور و تجلیل از دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیرامون اقدامات دانشگاه در خصوص مدیریت هزینه و افزایش درآمد، گفت: امروز حرکت حوزه سلامت در راستای حرکت به سمت عدالت در سلامت و توسعه خدمات سلامت در کشور در بالاترین حد منطقه صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه مطالبی پیرامون رسیدن به بهینه سازی و پایداری در منابع در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و توجه به انضباط مالی اذعان کرد: بی شک نتیجه حاصله در معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، در پی یک حرکت تیمی با منشاء شورای راهبردی می باشد، در واقع چهره بیرونی دانشگاه خروجی تعاملات و فعالیت های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است. در این مسیر تدوین برنامه های راهبردی در سطح هر معاونت می تواند بسیار کارگشا باشد که الحمدالله امروز هر معاونت در دانشگاه دارای یک برنامه راهبردی است.

دکتر یوسف زاده چابک در پایان گفت: امیدواریم شاهد ایجاد تغییرات و تاثیرات دانشگاه در سطح ملی باشیم، در این زمینه استفاده بهینه از منابع موجود در این مجال بسیار حایز اهمیت است که اگر با خلاقیت و نوآوری همراه شود مسلما می تواند دستاوردهای بزرگی به همراه داشته باشد.

گفتنی است؛ در سی و هشتمین جلسه شورای راهبردی که هفت صبح امروز (دوشنبه)، 9 اسفند، در سالن اجلاس دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در خصوص نشست اخیر معاونت های توسعه سراسر کشور، سنجه ها و پروژه های وجه فرایندها در برنامه راهبردی دانشگاه تبیین شد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *