استان 16 اسفند 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیراداره کل انتقال خون گیلان از شهردار کلانشهر رشت تقدیر کرد

 

به گزارش آفتاب شمال  ٬ سید محمد علی ثابت قدم در این آیین تجلیل که از سوی مدیر اداره کل انتقال خون گیلان ودر سالن کنفرانس این اداره برگزار شد ٬ خون را مانند آب ٬ مایه حیات دانست و اظهار کرد : این مایه بشریت عنصر انتقال دهنده فطرت است و نگاه متعال انسانی را برای ادامه حیات به دنبال دارد.
وی برای حل مشکلات موجود در عرصه خون رسانی ٬ بر لزوم جاسازی نهضت های داوطلبانه از پدیده های وظیفه گرا تاکید و خاطر نشان کرد : این عملیات زندگی بخش باید به نهضتی داوطلبانه تبدیل شود.

شهردار رشت با بیان اینکه مسئولیت های اجتماعی که بر دوش مردم ‌و‌ مسئولان است بیشترین کمکهای ایجابی را انجام می دهد گفت : مسئولیت های اجتماعی در این عرصه بسیار معنادار بوده و تداوم این امر برای شهری که انسان محور است اهمیت فراوانی دارد.
ثابت قدم با تاکید بر کمک همگان بر توسعه مسیر پیشرفت انتقال خون تصریح کرد: آموزش در این زمینه باید از سرای محلات اغاز شود.
شهردار رشت افزود : آموزش پذیری به عنوان یک زیرساخت مهم به ویژه در پدافند غیر عامل باید تاثیرگذار باشد.
مدیر اداره کل انتقال خون گیلان نیز دراین مراسم ضمن قدر دانی از مسئولان شهری به ویژه حمایت های اعضای شورای اسلامی رشت در جمع آوری بازارچه کوچه منتهی به خیابان این اداره و ساماندهی کاسبان آن٬ در تشریح مشکلات مربوط به این اداره بیان داشت : گیلان از استان های پر مصرف خون است و باید تمام تلاش ها برای تامین خون از داخل استان با جدیت اعمال شود.

احمد مرادی گفت: همه مردم رشت برای اهدای خون به این اداره کل دسترسی نداشته و همین مساله موجب بروز مشکلاتی برای اهداکنندگان شده است.
وی با بیان اینکه وجود یک اداره با یک سالن اهدا فراخور شان شهروندان نیست از کانکس های اهدای خون که در آینده ای نزدیک در سطح شهرمستقر می شوند خبر داد و از تلاش های شهردار و اعضای شورای شهر رشت قدردانی کرد.
سخنگوی شورای شهر رشت نیز ضمن قدر دانی از زحمات مسئولان عرصه پزشکی٬ بهداشتی و درمانی اظهار داشت: شهردار رشت نیز علاوه بر اقدامات عمرانی٬ علاقه فراوانی به انجام امورات در حوزه سلامت شهری دارد.

فاطمه شیرزاد حل مسکلات مردم را از اشتراکات همه مسئولان شهری دانست و خاطر نشان کرد: مسئولان شهری در مقابل خواسته های شهروندان پاسخگو هستند.
وی با تاکید بر انجام اقدامات اساسی تر در حوزه انتقال خون تصریح کرد: باید در سال آینده شاهد اجرایی شدن طرح های این اداره کل باشیم.
در این مراسم همچنین٬ مدیر کل اداره پدافند غیرعامل گیلان نیز بر یکپارچه سازی فکر و اندیشه برای کاهش دغدغه های اداره انتقال خون تاکید کردو از مسئولان حاضر خواستار کمک به این اداره شد.

امیر مرادی بیان داشت: باید برای اهداکنندگان مکان ویژه ای جدا از ساختمان اداری برای اهدا در نظر گرفته شود.
وی از شهردار منطقه ۲ رشت نیز توجه ویژه ای برای انتقال خون خواستار شدو همچنین خطاب به مدیر اداره کل انتقال خون گیلان گفت: بایداز منابع کشوری برای حل مشکلات و توسعه این اداره کمک گرفته و با تلفیق منابع استانی به حل مشکلات این حوزه پرداخته شود.

در ادامه این مراسم مشاور رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت : اقدام به اهدای خون موجب می شود که جان به روح تازه تری دست یابد و در کالبد فیزیکی سالم تر بماند.
پروفسور انوش برزیگر با بیان اینکه کمک به همنوعان فقط در ساخت مدارس و موسسات خیریه خلاصه نمی شود افزود: مهمترین کمک به همنوعان حیات بخشیدن به آنان است.
در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از شهردار کلانشهر رشت٬ از« مرتضی عاطفی مقدم» شهردار منطقه ۲ و « امیر مرادی» مدیر کل اداره پدافند غیر عامل گیلان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

همچنین به «پروفسور انوش برزیگر » مشاور رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی لقب سفیر فرهنگی اداره کل انتقال خون گیلان داده شد و از وی نیز با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *