خواندنی ها 17 اردیبهشت 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نخستین جشنواره گیاهان دارویی و داروهای گیاهی صبح شنبه در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به گزارش آفتاب شمال : دکتر احسان ابوطالب – رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جشنواره، یکی از دلایل راه اندازی این جشنواره را نشان دادن اهمیت نقش دانشجو عنوان کرد و افزود: دانشجویان دنیایی از انرژی هستند و توانایی و انگیزه برای پیشرفت در زمینه های مختلف دارند. وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی توانایی دانشجویان دانشکده داروسازی جهت پیشبرد سیاست های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ذکر کرد و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های دانشگاه در برنامه راهبردی، بحث گیاهان دارویی و فناوری داروهای گیاهی است که می تواند موجب افزایش ارزش افزوده شود.

وی یکی دیگر از اهداف مهم این برنامه را تشویق دانشجویان به نقش آفرینی در حیطه های تخصصی داروسازی و کارآفرینی مبتنی بر دانش عنوان کرد و یاد آور شد: ورود به دانشکده داروسازی، فقط کسب مدرک نیست، بلکه دانش دارو سازی، دارای تخصص های گسترده و وسیعی است که هر دانشجو می تواند در هرحطیه به تحقیق و پژوهش بپردازد و با کارآفرینی منجر به خلق ثروت شود. وی افزود: شناسایی انواع گونه هایی که امکان کشت دارند و بررسی شرایط مختلف کشت، انواع مواد موثره ای که در گیاهان دارویی وجود دارد، همچنین، فرآیند های استحصال و بررسی امکان تولید صنعتی و کارآفرینی در حیطه فناوری داروهای گیاهی از جمله مواردی هستند که در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر ابوطالب اظهار کرد: در برنامه راهبردی دانشگاه نیز بر کارآفرینی و در آمدزایی تاکید شده و در این راستا با پرداختن به مقوله گیاهان دارویی می توان به اهداف چشم انداز 1404 دست پیدا کرد.

وی برگزاری این جشنواره را آغازی برای سایر جشنواره های ذکر کرد و اذعان داشت: دانشجویان جوان با جوشش درونی می توانند در زمینه های مختلف به فعالیت بپردازند تا فرهنگ فناوری در جامعه گسترش پیدا کند.

رییس دانشکده داروسازی از افتتاح باغ گیاهان دارویی که با حمایت مسوولین دانشگاهی بنا نهاده شده است، در آینده ای نزدیک خبر داد.

در ادامه، دکتر فاطمه یوسف بیک دبیر علمی جشنواره، به معرفی زمینه های آموزشی و پژوهشی رشته فارماکوگنوزی و همچنین حیطه های فعالیت داروسازان در ارتباط با گیاهان دارویی مطالبی را ارایه داد.

دکتر شیرین پروین رو متخصص داروسازی سنتی و عضو هیات علمی دانشکده داروسازی نیز در سخنرانی خود به معرفی رویکرد جهانی به سوی طب سنتی و مکمل به عنوان یکی از بهترین راهبردها در زمینه حفظ و تامین سلامت، جایگاه طب و داروسازی سنتی ایران در تاریخ پزشکی جهان، لزوم انجام تحقیقات علمی در ارزیابی اثربخشی و ایمنی تجربیات بالینی و دانش داروسازی طب سنتی ایران با سابقه درخشان به عنوان الگویی مناسب جهت نیل به دستاوردهای پژوهشی در حل معضلات بهداشتی و درمانی نظام سلامت پرداخت.

در این جشنواره پوسترهای دانشجویان دکتر عمومی داروسازی ورودی بهمن 91 دانشکده داروسازی توسط اساتید دانشکده داروسازی مورد داوری قرار گرفت و با اعلام نتایج داوری، مهدی نثار حسینی، محمدصادق بخشی و حسن آبکار موفق به کسب رتبه اول و فاطمه رضایی، زهرا محمودی و پرنیان مطلق زاده موفق به کسب رتبه دوم و شهریار شهبازی، مائده اسلامی و مهتاب قاسمی موفق به کسب رتبه سوم شدند و با اهدای جوایز و لوح تقدیر به این دانشجویان مراسم به پایان رسید.

گفتنی است: این جشنواره به همت گروه فارماکوگنوزی و همکاری انجمن علمی دانشجویان داروسازی – دفتر استعدادهای درخشان دانشکده – کمیته تحقیقات دانشجویی- گروه فارماسیوتیکس برگزار شد./ن/ص

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *