خواندنی ها 11 مرداد 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

داشتن یک برنامه راهبردی ضرورت همه دانشگاه هاست

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز (پنج شنبه)، در همایش “در گذر توسعه” که با حضور صاحبان فرایند در رشت برگزار شد، گفت: داشتن یک برنامه راهبردی ضرورت همه دانشگاه هاست، اما آن چه امروز در دانشگاه های ایران اتفاق افتاده است محدودیت در سطح برنامه ها و تقریبا برابری در سطح پیشرفت است.

به گزارش آفتاب شمال ؛ صبح پنج شنبه دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین افتتاحیه همایش ” دانشگاه در گذر توسعه ” تدوین نقشه راهبردی دانشگاه را طی ده سال آینده، خروج دانشگاه علوم پزشکی گیلان از روز مرگی عنوان کرد.
دکتر یوسف زاده چابک در ادامه با بیان این مطلب که داشتن نقشهِ راه، صرفا” به معنای پیمودن راه نیست، گفت: داشتن نقشه راه بدین منظور است که هدف های رسیدن مشخص باشد و بجای استفاده از روش های آزمون و خطا از دستاوردهای علمی استفاده کنیم و با شتاب فزاینده عقب ماندگی های موجود در حوزه های مختلف را جبران کرده و به سرآمدی برسیم.
وی رسیدن به هدف مشترک را، از مهمترین دستاورد نقشه راهبردی خواند و افزود: برای این که در مسیر حرکت خود، حول یک محور پیش برویم باید یک هدف داشته باشیم تا خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان بتواند در ارتقای خدمات بهداشتی درمانی و سلامت بهداشت و جامعه موفق باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: اساسا” داشتن یک برنامه راهبردی برای همه دانشگاه ها ضروری است . ایران ده میلیون فارغ التحصیل دارد اما آن چه امروز در دانشگاه های ایران اتفاق افتاده است محدودیت در سطح برنامه ها و تقریبا برابری در سطح پیشرفت است.
وی اظهار داشت: کشور ما سرشار از منابع زیرزمینی و الطاف خداوندی است اما آن چه می تواند منجر به توسعه کشور شود مربوط به توانمندی و پتانسیل جوانان این مرز و بوم است، جوانان ما بزرگترین منایع و ثروت ما محسوب می شوند.
وی در ادامه کلید حل مشکلات سازمانی را مدیریت برنامه ریزی شده و حرکت هدفمند در مسیر مرزهای دانش، عنوان کرد و گفت: ارایه طرح “تبدیل منطقه سفید رود به منطقه علم و دانش”، ایجاد بستر مناسب برای الکترونیکی کردن پرونده های درمانی، تلاش برای پیوستن به دولت الکترونیک، توسعه شرکت های دانش بنیان، از ثمرات نقشه راهبردی حوزه سلامت در گیلان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این مطلب که رسالت دانشگاه ، صرفا تولید مدرک و افزایش مدارک تحصیلی نیست، یادآور شد: خوشبختانه راهی را که امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیشِ رو دارد بسیار دقیق و هوشمندانه طراحی شده و در این زمینه گسترش دانش و شرکت های دانش بنیان، تکیه بر توانمندی جوانان و استفاده از روش های علمی مد نظر قرار گرفته است. شاید امروز بعضی ها در مواجه با برنامه های دانشگاه دچار ابهام شوند، اما آن چه مسلم است؛ بذر تعالی در استان کاشته شده و اطمینان داریم که این نهال ارزشمند، روزی درخت تنومندی در مسیر توسعه کشور خواهد شد./ص

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *