ورزشی 02 مهر 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اهدای مدال های اسطوره ی کشتی فرهنگی گیلان به موزه رشت

 

به گزارش آفتاب شمال  ، مراسم اهدای مدال های اسطوره کشتی فرنگی ایران و جهان مرحوم “حسین نیک نژاد ” توسط همسر وی به موزه رشت با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ، خانواده آن مرحوم و جمعی از پیشکسوتان ورزش گیلان برگزار شد.

نسرین قوامی رییس موزه رشت در ابتدای این آیین اظهار داشت : اهدای مدال های شادروان نیک نژاد که در سال 96 در اثر ایست قلبی بر روی تشک کشتی به لقاالله پیوستند توسط همسر ایشان خانم خرم مطرح شد و ما نیز در موزه رشت با هماهنگی اداره کل، مقدمات این کار را فراهم کردیم.

وی افزود : لوح ها و مدال هایی که از آن مرحوم به یادگار مانده در مقاطع مختلف زمانی و مناسبت ها به نمایش عموم در خواهد آمد.

قوامی افزود : با توجه به وقت کمی که به جهت اجرای مراسم و مصادف شدن این مراسم با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی داشتیم در صدد برگزاری آیین اهدای مدال بر آمدیم .

وی ضمن قدردانی از حرکت فرهنگی خانواده ی مرحوم نیک نژاد عنوان کرد : امیدوارم چنین حرکت هایی از سوی ورزشکاران ، هنرمندان ، صنف های مختلف و افتخار آفرینان استان فتح بابی باشد برای اینکه نام آنها جاودانه بماند و نسل های آینده این عزیزان را بشناسند .

قوامی گفت : موزه مشاهیر در آینده نزدیک در محل موزه ی میراث روستایی گیلان ایجاد خواهد شد و ان شاالله شاهد اتفاقات فرهنگی بیشتری در حوزه ی اهدا باشیم.

وی ادامه داد : بنا به رسمی که از سوی میراث فرهنگی وجود دارد ، هبه نامه ای با نام اهدا کننده و با حضور شهود امضا می شود و مالکیت آن اشیا برای نگهداری ، حفظ و نمایش در اختیار میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان از حرکت فرهنگی خانواده ی مرحوم نیک نژاد قدردانی و تشکر کرد.

نقی هدایتی رییس هیات کشتی استان گیلان نیز در این مراسم گفت : از خانم خرم همسر شادروان نیک نژاد به دلیل اهدای مدال های آن پهلوان گرانقدر تشکر می کنم .

وی افزود : کمتر کسی است که نام حسین نیک نژاد را نشناسد ، کشتی گیران گیلانی از تاثیر گذارترین ورزشکاران کشور بوده اند چون منش پهلوانی را همواره داشته اند و مرحوم نیک نژاد نیز از پهلوانان گیلانی و بنام این رشته بود .

وی ادامه داد : آن مرحوم مقام های مختلفی در سطح کشور و جهان کسب کرد و امیدواریم که نامش جاودانه باشد .

رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این آیین اظهار داشت : مرحوم حسین نیک نژاد در رشته ی کشتی فرنگی مدال های رنگارنگی برای کشورمان به ارمغان آورد و در سطح مسابقات بین المللی حاضر نشدن وی در برابر حریف اسراییلی نشان از اعتقاد و ارادت وی به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی و کشورمان داشت.

علیزاده اضافه کرد : نام وی همواره اسطوره خواهد شد و حرکت اهدای مدال های او از سوی خانواده نیک نژاد نام وی را در ذهنها جاودانه خواهد کرد .

وی با اشاره به اهدای مدال های برخی از ورزشکاران به موزه گفت : پهلوان فردین معصومی ، پهلوان نابینا جناب آقای عسگری با اهدای مدال های خود به موزه به نوعی ارتباط خود با نسل آینده را برقرار می کند و فرهنگ پهلوانی هم بدین طریق به نسل جوان منتقل می شود .

علیزاده با اشاره به ایجاد موزه ی مشاهیر و شخصیت های گیلان اظهار کرد : ما از نام آوران حوزه های مختلف این انتظار را داریم فرهنگ اهدا در زمینه ی موفقیت های انسانی را در جامعه نهادینه کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : مراسم ویژه تری برای پهلوان نام آور مرحوم نیک نژاد خواهیم داشت تا شانیت و جایگاه این پهلوانان حفظ شود .

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *