استان 18 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پل جوان در كنار گذر تختي به زر جوب افتتاح شد

  
 به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، پل جوان با حضور شهردار رشت و اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت افتتاح شد.

پل جوان كه  بر روي رودخانه زر جوب با طول ۹/۹۰ و عرض عابر هر كدام ۱/۲۰ و عرشه ۳۰ متري  احداث شده است  كنار گذر هاي رودخانه زر جوب را كه به خيابان تختي منتهي مي شود به يكديگر مرتبط مي كند.

عمليات عمراني پل جوان در تاريخ ۲۵ تير ماه ۹۴ شروع شده بود و امروز بعد از گذشت نزديك به ۴ ماه با هزينه ۱۵ ميليارد ريال به اتمام رسيد.
 
  در مراسم افتتاح پل جوان دكتر سيد محمدعلي ثابت قدم شهردار رشت، اسماعيل حاجي پور ، فاطمه شير زاد ، فرهاد شوقي ، رضا رسولي و منوچهر جمالي از اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت  حضور داشتند.

در برنامه افتتاح اين پل اسماعيل حاجي پور عضو شوراي شهر رشت با تشكر از تلاش شوراي شهر و شهرداري در به نتيجه رسيدن پروژه هاي عمراني شهر گفت: حق مردم شهر رشت بيشتر از امكانات و خدمات فعلي است.

وي با بيان اينكه شهر دار شهر رشت جوان و با برنامه است گفت: لازم است تا همه اقشار به كمك شهردار بيايند.

وي شهروندان رشتي را مردم با فرهنگ ايران دانست و بيان كرد : شهر رشت هميشه صاحب اولين ها بوده است و بايد دوباره به جايگاه اصلي خودمان برگرديم.
 
 
 

حاجي پور با بيان اينكه در پروژه پياده راه سازي با موافقت و مخالفت هاي زيادي روبرو شديم گفت: همانطور كه در بحث سخت افزاري تلاش مي شود در بحث نرم افزاري  نيز عملكرد فعال تري نياز است.

وي شهر رشت را يكي شهر معمولي و عادي ندانست و گفت: شهر رشت شهر فرهيختگان است.

حاجي پور ادامه داد : در همه پروژه ها اول بايد با مردم صحبت كرده و دورنما را اعلام كنيم.

وي با بيان اينكه پياده رو سازي در مركز شهر بر اساس يك بخشنامه از وزارت كشور است اظهار داشت : شجاعت ثابت قدم در انجام پروژه مثال زدني است و شهر رشت در انجام اين پروژه در كشور پيشقدم شده است.

وي فرسا يشي شدن پروژه ها را سبب كاهش شادي مردم دانست و گفت: اگر پياده رو سازي تا قبل از عيد به اتمام برسد مردم در آنجا جشن ملي برگزار خواهند كرد.

وي افزود : اگر درست اطلاع رساني كنيم مردم با ما همراه خواهند شد.

اين عضو شوراي شهر با بيان اينكه به زودي شاهد افتتاح پروژه هاي زيادي خواهيم بود گفت : بايد كاري كنيم تا وقتي شهروندان شهر رشت را با مركز ساير استانها مقايسه مي كنند احساس حقارت نكنند.
 
 
دكتر سيد محمد علي ثابت قدم شهردار رشت نيز در اين مراسم با بيان اينكه  اين پروژه با يك دردسر به مجموعه فعلي به ارث رسيد گفت : در ساخت اين پل علاوه بر هدف عمراني بحث ترافيكي نيز مطرح بوده است.

وي با اشاره به شروع پروژه پياده راه سازي و اعمال محدوديت هاي طرح ترافيكي اظهر داشت : بايد دسترسي هاي اطراف را سامان مند كنيم و به تردد خودروهاي شخصي و تسهيل براي تردد خودروهاي حمل و نقل عمومي و شبه حمل و نقل عمومي مانند تاكسي ها كمك كنيم.
 
 

 ثابت قدم با تشكر از عليزاده و رستگار شهرداران قبلي و فعلي منطقه ۳  و امير لو مديرعامل سازمان عمران شهرداري رشت گفت: با همكاري همه در يك زمان كوتاه اتمام پروژه تسريع شد.

وي با اشاره به پروژه هاي نيمه تمام شهرداري گفت: اميدواريم اتمام پروژه هايي كه به واسطه ركود سال قبل باقيمانده بود تسريع شود.  

ثابت قدم مشاركت شهروندان در نحوه بهره برداري از چنين مجموعه ها يي را مهم دانست و گفت: نحوه بهره برداري و رفتارهاي ما در بحث ترافيك به شدت مهم است و از خيابان هايي فعلي مي توانيم بهره برداري بهتري داشته باشيم.
 
 
شهردار رشت افزود : امروز  حل مشكلات ترافيكي كشور و دنيا بيشتر از اينكه راه حل سخت افزاري داشته باشد  با راه حل هاي نرم افزاري حل مي شود.

ثابت قدم اظهار كرد: به جاي ساخت راه، پل و تقاطع غير همسطح با رفتارهاي ترافيكي خودمان بسياري از هزينه هاي ترافيكي، زمان تردد و مزاحمت هاي ترافيكي شهروندان به حداقل خواهد رسيد.  

وي اين رفتارهاي ترافيكي را بحث هايي مانند فكر كردن قبل از تعيين مسير، پارك نكردن ممنوع و توقف هاي بيجا دانست و گفت:  اين رفتارها كمك مي كند با زير ساخت هاي فعلي كيفيت تردد را سرعت ببخشيم.
  
شهردار رشت در پايان افزود: خوشحالي مردم سبب خوشحالي ما و نمايندگان شان در شوراي شهر خواهد شد.

در انتهاي مراسم آغاز بهره برداري از پل جوان انجام شد .

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *