اجتماعی 18 تیر 1393 - 10 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۳۵ درصد خانواده‌ها تک فرزند هستند

به گزارش آفتاب ايران به نقل از مهر ، محمد ناظمی اردکانی در همایش روز جهانی جمعیت، افزود: در حال حاضر جمعیت ایران یک صدم جمعیت دنیا است و در میان کشورهای جهان هجدهمین کشور هستیم و همچنین در کشورهای آسیا در رتبه دهم و در کشورهای منطقه و بعد از پاکستان و مصر در رتبه سوم قرار داریم.

وی به ترکیب سنی جمعیت ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 18 میلیون نفر جمعیت زیر 15 سال که کودک و نوجوان محسوب می‌شوند و همچنین 24 میلیون نفر نیز 15 تا 30 سال سن دارند.

به گفته رئیس سازمان ثبت احوال جمعیت بالای 30 سال 30 میلیون نفر و جمعیت بالای 60 سال نیز 6 میلیون نفر را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در حال حاضر 1.3 است گفت: در سال 65 نرخ رشد جمعیت 3.9 درصد بود در حالی که امروز این نرخ به 1.3 کاهش پیدا کرده است.

ناظمی اردکانی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر جمعیت از روستاها به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک نیز به کلانشهرها سوق پیدا کرده که می تواند مخاطرات و تبعاتی به دنبال داشته باشد که البته کشورهای توسعه یافته این تجربه را در گذشته داشتند اما سمت و سوی آن را تغییر داده و توانستند جمعیت را به سمت روستاها ببرند.

وی به آمارهای جمعیتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سالیانه یک میلیون و 400 هزار ولادت در کشور رخ می دهد که در این واقعه رتبه بیست و یکم را در میان 26 کشور منطقه دارا هستیم.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *