بین الملل 17 تیر 1393 - 10 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهادت 9 فلسطینی‌ در‌ حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

این حملات روز گذشته نیز ادامه داشت که بنا به گزارش منابع خبری در حمله جنگنده های اسرائیلی در ساعات اولیه صبح دیروز 9 فلسطینی به شهادت رسیدند که هفت نفر از آنها عضو گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس هستند.

به گزارش ایسنا، پنج غیرنظامی فلسطینی نیز در منطقه بیت حانون در پی اصابت موشک اسرائیلی زخمی شدند. بنا به گفته خبرنگار الجزیره، جنگنده های اسرائیلی تا ظهر دیروز همچنان در حریم هوایی غزه به پروازهای خود ادامه داده و حملات جدیدی را در شرق منطقه شجاعیه و منطقه تفاح انجام دادند.

علاوه بر این در ساعات پایانی یکشنبه شب دو موشک به سمت تعدادی از فعالان فلسطینی در ورودی اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه شلیک شد و باعث شهادت دو نفر از آنها شد. «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین از شهادت مازن فرج الجربا سی ساله و مروان حسن سلیم بیست و سه ساله و نیز زخمی شدن چند نفر دیگر بر اثر اصابت این موشک خبر داد و گفت که دو شهید مزبور وابسته به گردان های مقاومت «عبدالقادر الحسینی» بودند.

در همین حال، شاخه نظامی جنبش حماس ضمن تائید شهادت هفت نفر از اعضای گردان عزالدین قسام اعلام کرد اکثر حملات به شهرک رفح در جنوبی ترین نقطه غزه در نزدیکی مرزهای مصر صورت گرفته است. حماس اعلام کرد: حمله دیگری نیز به شمال غزه بوده است. علاوه براین اعلام شد رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای علیه اراضی زراعی در «حی الزیتون» واقع در جنوب شرق غزه و دیگر پایگاه های حماس از جمله «عسقلان» واقع در شمال نوار غزه و پایگاه دیگری متعلق به این جنبش در مرکز غزه انجام داد.

وزارت بهداشت فلسطین نیز نسبت به وقفه در خدمت رسانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی در پی کاهش شدید مواد دارویی، سوخت و دیگر کالاهای مورد نیاز هشدار داده است. یوسف ابوالریش، نماینده وزارت بهداشت فلسطین مسئولان رژیم صهیونیستی را عامل اوضاع نامناسب امدادرسانی در غزه دانست. در واکنش به این حملات رژیم صهیونیستی، گردان «ارتش طوفان» وابسته به گردان های «الاقصی» شاخه نظامی حماس اعلام کرد 35 موشک به سمت شهرک های صهیونیستی مجاور غزه شلیک کرده است. در بیانیه این گردان آمده است که هدف قرار دادن این شهرک ها در چارچوب پاسخ طبیعی به جنایاتی است که دشمن صهیونیستی در حق ملت فلسطین مرتکب می شود. همچنین گردان های مقاومت ملی شاخه نظامی جبهه دموکراتیک مسئولیت پرتاب چهار موشک 107 به سمت «النقب غربی» در روز گذشته را بر عهده گرفت.

تنش و درگیری در اراضی اشغالی

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق نوار غزه در حالی صورت می گیرد که اراضی اشغالی این روزها شاهد درگیری های شدید میان نیروهای پلیس اسرائیل و فلسطینی هاست. این درگیری ها پس از کشته شدن محمد ابوخضیر، نوجوان شانزده ساله فلسطینی به دست شهرک نشینان صهیونیست شدت بیشتری به خود گرفته است. در همین راستا، از شهرهای مختلف فلسطین خبر می رسد درگیری های شدیدی بین فلسطینیان با نظامیان رژیم صهیونیستی روی داده و صدها جوان فلسطینی با پرتاب سنگ به سمت گشتی های پلیس و ارتش این رژیم به دفاع از خود پرداختند.

جوانان فلسطینی همچنین با آتش زدن لاستیک خودروها اقدام به بستن خیابان های اصلی شهرهای خود کرده تا خشم و غضب خود را به این طریق ابراز کنند. گفته می شود نیروهای صهیونیست نیز بیش از صد نفر را در این درگیری ها دستگیر کردند که بیشتر آنها نوجوان بودند.

همچنین پلیس رژیم صهیونیستی از صبح دیروز محدودیت های شدیدی را برای ورود نمازگزاران زن و مرد زیر سی وپنج سال به مسجد الاقصی اعمال کردند. این اعمال محدودیت های شدید با یورش شهرک نشین های یهود به مسجدالاقصی همزمان شده است. این در حالی است که شهرک نشین های یهود و توریست های خارجی که اجازه ورود به محوطه مسجد الاقصی به آنها داده شد، به آسانی با حمایت اعضای یگان ویژه پلیس رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی در حال رفت و آمد هستند.

از سوی دیگر گفته می شود از شش متهمی که یکشنبه شب به جرم به شهادت رساندن محمد ابوخضیر بازداشت شده بودند، سه نفر آنها به این جنایت اعتراف و صحنه جرم را برای پلیس بازسازی کردند. جنایت این چند اسرائیلی به قدری فجیع بوده که مقامات صهیونیست و یهودی نیز نسبت به آن واکنش نشان داده اند. در تازه ترین واکنش ها، اکلیم لفنون خاخام یهودی اظهار کرد: بسیار جای تاسف است کسانی که در قتل جوان فلسطینی دست داشتند شش اسرائیلی بودند و مجازات آنها تنها اعدام آن هم بدون هیچ گونه اهمال است زیرا اگر از این کار چشم پوشی شود مخالف موازین دین یهود خواهد بود.

اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی

در بحبوحه این اتفاقات و درگیری ها، اختلاف مقامات صهیونیست بیش از پیش شده است. تازه ترین این موارد مربوط به اختلافات شدید بنیامین نتانیاهو با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر سر مساله غزه است که ائتلاف دو حزب اسرائیل بیت نو با حزب لیکود را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش ایسنا، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه این رژیم پایان ائتلاف سیاسی اش را با بنیامین نتانیاهو اعلام کرد اما گفت در ائتلاف دولت باقی می ماند. در جلسه روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی اختلافاتی میان لیبرمن و نتانیاهو ایجاد شد و صبح دیروز برای حل اختلافات با هم نشستی را برگزار کردند، اما لیبرمن به نتانیاهو اعلام کرد قصد دارد هرچه سریع تر به دلیل سیاست های نتانیاهو در قبال نوار غزه و جنبش حماس کناره گیری کند و به صورت یک حزب مستقل به فعالیت ادامه دهد.

این اختلافات زمانی علنی تر شد که چند روز پیش نتانیاهو از اظهارات لیبرمن که کابینه رژیم صهیونیستی را به کوتاهی در خصوص حمله به نوار غزه متهم کرده بود، انتقاد کرد. وی گفته بود: کسی که از دولت انتقاد می کند فردی غیرمسئول است و افرادی وجود دارند که از اوضاع به نفع خود استفاده می کنند. لیبرمن نیز در جواب گفته بود: من نشست های زیادی را برگزار کردم و وعده دادم که به حماس ضربه شدیدی بزنم و از اوضاع به نفع خود استفاده نمی کنم.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *