استان 08 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تلاش شورا براي حمايت از تيم داماش و حمايت از دكه داران بازارچه زرجوب

 به گزارش پایگاه خبر آفتاب شمال ، عصر یکشنبه در يكصدو يازدهمين جلسه شوراي شهر رشت، اعضاي كميسيون هاي تخصصي شورا  و شهرداري و نمايندگان شورا در شوراي سازمانها با راي اعضا انتخاب شدند.

همچنين اعضاي شورا فاجعه منا را محكوم كرده و به خانواده هاي داغدار تسليت گفتند. لزوم حمايت از تيم داماش، رسيدگي به وضعيت صاحبان دكه هاي بازارچه زرجوب،  تصويب ستاد مديريت بحران شهرداري و تصويب ۱۲ دي به عنوان روز رشت از موارد مطرح شده در جلسه شورا بود.

رئيس شوراي شهر رشت فاجعه منا را محكوم كرد

        در ابتداي جلسه، محمد علي رفيعي نوده، ضمن خير مقدم به حاضران در جلسه مناسبت هاي هفته را گرامي داشت و فاجعه تاسف بار منا را محكوم كرد. رئيس شوراي شهر رشت، ضمن ابراز همدردي با بازماندگان، شهادت حجاج ايراني در عربستان را تسليت گفت.

فرهاد شوقي، منشي شورا نيز ضمن يادآوري مناسبت هاي هفته، حادثه منا را محكوم كرد و  فرازهايي از وصيت نامه شهيد بي نياز را قرائت نمود و از ناطقين خواست تا پيش از دستور جلسه سخنان خود را بيان نمايند.

استفاده از پتانسيل شورا براي جلب رضايت نمايندگان استان در احقاق حق شورا

مجيد رجبي، عضو شورا با اشاره به قانوني كه موجب شد اعضاي عضو شورا نتوانند در انتخابات نظام مهندسي شركت كنند،گفت:  با پيگيري هاي صورت گرفته توسط برخي نمايندگان نظام مهندسي در ديگر استانها موجب شد استيضاح وزير راه و شهرسازي  تقديم مجلس شود.

وي  از رياست شورا و ديگر اعضاي نظام مهندسي عضو شورا خواست تا  از پتانسيل شوراي شهر در اين راستان استفاده نمايند. رجبي در اين باره ابراز داشت: تك تك اعضاي شورا مي توانند با نمايندگان استان گيلان و بخصوص شهرستان رشت در اين زمينه صحبت نمايند تا حق تضييع شده اعضاي شورا برگردد.

شورا محكمتر از گذشته در راستاي اهداف مردم حركت مي كند

محمد حسين علوي،  فاجعه عربستان را به همه خانواده هاي داغدار تسليت گفت و ابراز داشت: خاك بر سر دولتي كه نتواند چنين واقعه اي را مديريت كند و با مرده و زنده مسلمين توهين آميز رفتار شود و موجب رنجش قلوب مسلمين گردد.

عضو شورا با اشاره به مانور آتش نشاني ، از تلاش هاي آتش ناشانان تقدير كرد و افزود: لازم است به دغدغه هاي اين عزيزان كه جان خود را بدست گرفته اند، توجه شود. وي از رياست شورا خواست تا هديه اي براي آتش نشانان درنظر گيرد.

علوي همچنين مشكلات مالي تيم داماش را يادآور شد و ابراز داشت: ما نمايندگان مردم در پارلمان محلي هستيم و مراجعات به شورا درباره مشكلات داماش زياد بوده و لازم است به اين مهم رسيدگي نماييم.

 وي همچنين بيان داشت: طرح تفصيلي رشت در يكي از مناطق تكميل شده و شهرسازي بر اساس آن صورت مي گرد ولي با توجه به وضعيت نگران كننده ساخت و ساز در شهر نيازمند پيگري رياست محترم شورا با سازمان نظام مهندسي هستيم تا هر چه سريعتر طرح تفصيلي تكميل گردد.

عضو شوراي شهر همچنين به حواشي ايجاد شده در سايت هاي خبري درباره وضعيت شوراي شهر  اشاره نمود و تاكيد كرد: اين بالندگي و رشد در همه اعضاي شورا وجود دارد تا فضاي بوجودآمده را مديريت نموده و محكمتر از گذشته در راستاي اهداف مردم حركت نمايند.

وي همچنين از شهردار خواست تا فعاليت هاي عمراني شهرداري را بر محور قانون و در راستاي بودجه مصوبه شورا پيش ببرد و براي حصول درآمد هاي پيش بيني شده توجه نمايد.

شهردار به وضعيت اشتغال صاحبان دكه هاي زرجوب توجه كند.

حاجي پور ديگر عضو شورا نيز آل سعود را خائن الحرمين خواند و به خانواده هاي داغديده در حادثه منا تسليت گفت.

عضو شورا همچنين تخريب دكه هاي غير مجاز بازارچه زرجوب را متذكر شد و گفت: تخريب اين بازارچه ها موجب رضايت شهروندان بود ولي لازم است شهردار به وضعيت اشتغال و معيشت صاحبان اين دكه ها هم توجه كند.

حاجي پور افزود: نبايد براي انجام يك حركت عمراني چشم بر همه چيز بست و لازم است شهردار معاون خدمات شهري را مامور پيگيري و مذاكره با نمايندگان دكه ها نمايد و شرايطي فراهم كند تا اين عزيزان در بازارچه هايي كه شهرداري ايجاد كرده، اسكان يابند.

عضو شورا نيز ضمن بيان تاريخچه تشكيل تيم داماش گفت: اين تيم مال شهرداري است و مجوز آن به نام شهرداري در زمان مهندس الماسي  و در سال ۱۳۷۱ صادر شده و اسناد آن در شهرداري موجود است. وي ضمن بيان موفقيت هاي اين تيم در طول سالهاي گذشته گفت: تيم داماش و سپيدرود فرصت هاي اين شهر هستند و بسياري از جوانان ما به عشق اين تيم ها در ورزشگاه عضدي حاضر مي شوند.

حاجي پور تصريح كرد: شهرداري مي تواند با تجميع و تمركز بودجه هايي كه براي ورزش مصوب كرده، از اين تيم حمايت كند.  با تغيير مديريت سپيد رود وضعيت اين تيم بهتر شده ولي همه داماش را رها كرده اند. داماش تيم شهرداري است و ما بايد از آن حمايت كنيم همچنان كه شوراي اول از اين تيم حمايت هاي فراوان داشت.

عضو شورا خواستار رسيدگي به وضعيت بيمه اي آتش نشانان شد

فاطمه شيرزاد ضمن قرائت  اشعاري ، جانبازي ها و جانفشانيهاي فرزندان ايران زمين را در طول ۸سال دفاع مقدس پاس داشت و شكيبايي خانواده هاي معظم شهدا را ارج نهاد.عضو شورا به رزمايش بزرگ سپاه قدس اشاره و از دست اندركاران اين رزمايش تقدير كرد.

وي همچنين مصيبت وارده به خانواده هاي حجاج مكه را تسليت گفت و از استاندار محترم در دلجويي از خانواده هاي قربانيان تقدير كرد و افزود: عربستان سعودي بايد از خانواده هاي داغديده عذرخواهي كند، اين فاجعه نشانه بي كفايتي عربستان در مديريت خانه خداست.

شيرزاد، روز آتش نشانان را تبريك گفت  و خواستار رسيدگي به وضعيت بيمه اي ايشان شد.

لزوم توجه شورا و شهرداري به تيم فوتبال داماش

رضا رسولي نيز مناسبت هاي هفته را گرامي داشت و به وضعيت تيم داماش اعتراض كرد. وي در اين باره گفت: ما در يك شهر فوتبالي زندگي مي كنيم و دلبستگي جوانان و هواداران فوتبال در ورزشگاه عضدي كاملا مشهود است. اما بي مهري به تيم داماش موجب شده اگر اين هفته نيز نتواند در بازيها شركت كند، حذف مي گردد.

عضو شورا با اشاره به كمك ۱۰۰ ميليون توماني شهرداري به تيم داماش در سال گذشته گفت: اگر مالكين اين باشگاه زودتر از شورا استمداد مي خواستند، اقدام بهتري مي شد.

رسولي تلاش دوستداران اين تيم در تشكيل كميته حمايت از داماش را متذكر شد و از همه مسئولان خواست به كمك اين تيم بشتابند. و تاكيد كرد: تيم هاي ورزشي پشتوانه اجتماعي شهر هستند و لازم است اين پشتوانه سرپا بماند.

در پايان جلسه، طرح تشكيل ستاد مديريت بحران شهرداري رشت كه توسط كميته اتش نشاني و ايمني كميسيون بهداشت شورا تدوين يافته بود؛ تصويب شد.

همچنين نامگذاري ميادين مسكن مهر به تصويب رسيد و كوچه هاي اين شهرك نيز با شماره هاي زوج و فرد مهر مصوب شد.

مصوبه ديگر تصويب ۱۲ دي به عنوان روز رشت و انتخاب رئيس كميسيون فرهنگي شورا به عنوان نماينده دركميته شهر خلاق بود.

همچنين  در يكصدو يازدهمين جلسه شوراي شهر رشت، اعضاي كميسيون هاي تخصصي شورا با راي اعضا انتخاب شدند. انتخاب اعضاي شورا در كميسيون هاي شهرداري  و نماينده هاي شورا در شوراي سازمانهاي شهرداري نيز انتخاب شد

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *