اجتماعی 31 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دبيركل كميسيون ملي يونسكو – ايران : گردشگري چرخ‌‌ هاي اقتصاد شهري را به حركت در مي آورد

 به گزارش آفتاب شمال : دبير كل كميسيون ملي يونسكو در ايران رشد ميراث فرهنگي ، محيط زيست ، تنوع فرهنگي و تعامل بين‌المللي را از مزيت‌ هاي گردشگري نام برد و تصريح كرد : گردشگري هم مي‌تواند چرخ‌‌هاي اقتصاد را به حركت در آورد و هم در حفظ آثار تاريخي و حفظ هويت فرهنگي اثرگذار باشد .

دكترسعدالله نصيري قيداري در نشست با شهردار رشت كه در ساختمان تاريخي شهرداري اين شهر برگزار شد ، اظهار داشت : استان گيلان استان خوش ‌نامي در دنياست و شهر رشت پتانسيل‌هايي براي توسعه گردشگري دارند كه بايستي مديريت شوند.

وي افزود : دليلي ندارد كه براي تحول هر چيزي از جمله ميراث فرهنگي و محيط زيست را بر هم بزنيم ، بلكه هويت و غناي فرهنگي در توسعه شهري باد مورد توجه جدي قرار گيرد.

نصيري به پروژه باز آفريني شهر رشت اشاره كرد و ادامه داد : گذشتگان براي احداث هر بنايي اقدام به مكان‌يابي مي‌كردند ، حتي اكنون بهترين مسيرهاي ما ، جاده‌هايي است كه گذشتگان آنها را ايجاد كرده و در آنها عبور و مرور داشتند لذا ما نبايد هر آنچه كه گذشتگان ساخته‌اند را تخريب نماييم ، باز گرداندن شهر به شرايط قبلي مي‌تواند بسياري از مشكلات را بر طرف سازد.

دبيركل كميسيون ملي يونسكو در ايران خاطرنشان كرد : اگر چه توسعه و تحول لازم است ، اما واقعيت اين است كه نبايد هويت را در تحولات بر هم بريزيم و نسبت به غناي فرهنگي بي‌توجه باشيم.

وي با بيان اينكه هر چه شهر ها بزرگتر مي‌شوند ، مسائل و مشكلات آنها نيز بزرگتر مي‌شود ، گفت : با علم و تفكر درست مي‌توان پيچيدگي‌ها را برطرف كرد ، يعني با بزرگ شدن شهرها بايد عقلانيت آنها نيز رشد كند.

نصيري قيداري با تاكيد بر ضرورت همكاري اساتيد دانشگاه ‌ها با مسئولان اجرايي و مجريان طرح‌ هاي شهري ، بيان كرد : مجريان به تعامل ، همكاري و تفكر اساتيد و پژو هشگران دانشگاه‌ ها نيازمند هستند.

وي رشد ميراث فرهنگي ، محيط زيست ، تنوع فرهنگي و تعامل بين‌المللي را از مزيت‌هاي گردشگري نام برد و تصريح كرد : گردشگري هم مي‌تواند چرخ‌‌هاي اقتصاد را به حركت در آورد و هم در حفظ آثار تاريخي و حفظ هويت فرهنگي اثر گذار باشد.

دبير كل كميسيون ملي يونسكو در ايران در ادامه اين نشست ، انتخاب دوباره دكتر ثابت‌قدم به عنوان شهردار رشت را به فال نيك گرفت و به عملكرد خوب شهرداري رشت در بخش‌هاي مختلف از جمله ارايه طرح بازآفريني شهر اشاره و خاطرنشان كرد : امروزه شهرداري تنها يك نهاد خدمتگذار نيست لذا حل مشكلات شهري توسط دست اندركاران شهرداري‌ ها نيازمند علم ، فكر و برنامه‌ريزي است.

نصيري قيداري همچنين تاكيد كرد : استان گيلان هفتمين استاني است كه به آن سفر كرده‌ام و خوشحالم در روزهايي كه به نام صلح جهاني نامگذاري شده است ، در مراسمي كه شهرداري رشت به همين مناسبت ترتيب داده ، شركت مي‌كنم.

وي در پايان عنوان كرد : طرح باز آفريني رشت ارايه شده از سوي شهرداري اين شهر ، مي تواند  به زودي در ستاد باز آفريني ارايه شود و پس از تصويب و اجراي اين طرح ، شهر رشت به الگويي در زمينه باز آفريني شهري در كشور تبديل گردد .

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *