فرهنگ و هنر 20 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دکتر عارف در نشست شورای دانشگاه گیلان: آثار تولید علم باید در زندگی مردم دیده شود

نشست شورای دانشگاه گیلان، با حضور دکتر محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظهر امروز (پنجشنبه 19 شهریور 1394) در اتاق شورای حوزه ریاست دانشگاه گیلان برگزار شد.


به گزارش آفتاب شمال : در ابتدای نشست دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان ضمن خیر مقدم به حاضران در نشست به تشریح وضعیت دانشگاه و آموزش عالی استان پرداخت و خواستار سرمایه گذاری بیشتر در بخش آموزش عالی دولتی استان شد.
دکتر رضی در پایان با اشاره به شروع به کار شورای هماهنگی آموزش عالی استان گیلان، پیشنهاد کرد برای تعامل بهتر دانشگاههای کشور چنین شورایی در هر استان تشکیل شود.
در ادامه دکتر محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و ابراز خرسندی از حضور در شورای دانشگاه، دانشگاه گیلان را دانشگاهی برجسته و تأثیر گذار خواند که علیرغم مشکلات در زمان تحریم روندی رو به رشد داشته است.
دکتر عارف با اشاره به این مطلب که در دو دهه ابتدایی انقلاب و با توجه به عدم وجود زیرساخت های مناسب تأکید بر رشد کمی یک مزیت و فرصت بود، توجه بیشتر به کیفیت در آموزش عالی را در زمان حاضر خواستار شد و گفت: باید رشد کیفی حداقلی برای پاسخگویی به نیازها و برنامه ها داشته باشیم و مردم آثار تولید علم را در زندگی خود ببینند. وی در ادامه به رشد مقالات اشاره کرد و رشد کمی را بدون کیفیت در شأن آموزش عالی کشور ندانست. دکتر عارف در ادامه نگاه جدی به مسائل و مشکلات داخل کشور و تولید ثروت از علم را در آموزش عالی خواستار شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تشکر از دانشگاهیان دانشگاه گیلان برای تدوین برنامه راهبردی، حرکت به سمت هوشمندسازی را خواستار شد و گفت که اگر با دید باز به سمت هوشمندسازی حرکت نکنیم در سالهای آینده این فناوری خود را به ما تحمیل خواهد کرد.
شایان ذکر است در انتهای این نشست هم تنی چند از اعضای شورای دانشگاه به بیان دیدگاه ها و نظرهای خود پیرامون مسائل آموزش عالی پرداختند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *