فرهنگ و هنر 09 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دکتر علیرضا امیرتیموری:سنجش عملکرد پژوهشی دانشجویان و سایر پژوهشگران با شاخص هایی مانند اختراعات، نوآوری ها و کسب مقام در مسابقات و المپیاد های علمی ومعتبر سنجیده می شود

به گزارش پایگاه آفتاب شمال :  هجدهمین جلسه شورای پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، سرپرست دبیرخانه هیأت امنای استان و معاونین پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی استان گیلان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر علیرضا امیرتیموری، دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت سید الشهدا (ع)، با بیان اینکه امروز بحث امام حسین (ع) مختص حوزه جغرافیای خاصی نیست اظهار کرد:  امام حسین(ع) به عنوان یک شخصیت جهانی مورد احترام و افتخار همه عالمان و ادیان و اقوام جهان است که شهدای انقلاب اسلامی ایران با جانفشانی هایشان با تأسی از سرور و سالار شهیدان در طول هشت سال دفاع مقدس صحنه هایی را آفریدند که مانند شهدای صدر اسلام و شهدای کربلا در تاریخ ماندگار شدند.
وی  ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم و تبدیل آن به ثروت در دانشگاهها، با وجود ظرفیت های بالای علمی در واحدهای دانشگاهی قرار گیری دانشگاه آزاد اسلامی در فهرست دانشگاه های تأثیرگذار دنیا سرآغاز جهش های بزرگتر علمی این دانشگاه در سطوح بین المللی و تقویت خودباوری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد.
دکتر امیرتیموری تولیدات علمی با کیفیت در واحد های دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: در دو سال اخیر نگاه ویژه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت پژوهشی سازمان به تولیدات علمی با کیفیت باعث شد که مسیر حرکت پژوهش در مسیر درست و اصلی خود قرار گیرد و تولیدات خوبی از آن حاصل گردد که از آن جمله می توان به اجرای طرح موفق سامانه ساها در واحد های دانشگاهی سراسر کشور اشاره کرد .
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری همزمان مراسم هفته پژوهش و فناوری سال 1394 دانشگاه در سراسر کشورو لزوم تشکیل ستاد هفته پژوهش در استان، تأکید کرد: رؤسای واحد های دانشگاهی استان به منظور یکپارچه سازی و اهمیت برگزاری با کیفیت این مراسم در سطح واحد های دانشگاهی  ضمن رعایت صرفه جویی در هزینه ها نسبت به پیش بینی برگزاری جشنواره ها، نمایشگاهها و موارد مشابه آن کوشا باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بهره وری و اثربخشی در دنیای رقابتی امروز را دو مقوله مطلوب برای مدیران دانست و افزود: امروز یکی از مباحث مطرح در دانشگاه آزاد اسلامی ، موضوع رتبه بندی و ارزیابی درسیستم دانشگاه آزاد اسلامی است که پیامد آن شناخت دقیق سیستم و تحلیل کارآمدی رؤسا و معاونین واحد های دانشگاهی است .
دکتر امیرتیموری با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگران استانی در آذر ماه سال جاری، تصریح کرد: واحد های دانشگاهی  استان می توانند به منظور تشویق و ترغیب پژوهشگران باید با توجه به درجه واحد دانشگاهی( جامع، بسیار بزرگ و بزرگ ) و برای هر دانشکده متناسب با گروه های هفت گانه، یک پژوهشگر نمونه و واحد های دانشگاهی متوسط و کوچک یک پژوهشگر دارای شرایط،  انتخاب و از آنان تقدیر خواهد شد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تصریح کرد: ملاک سنجش عملکرد پژوهشی دانشجویان و سایر پژوهشگران بوده که می توان به شاخص هایی مانند اختراعات، نوآوری ها و کسب مقام در مسابقات و المپیاد های علمی ومعتبر  اشاره کرد که ارزیابی آن بر عهده معاونین پژوهشی واحد های دانشگاهی استان خواهد بود.  
وی شناسایی استعداد های علمی را در واحد های دانشگاهی خواستار شد و تأکید کرد: معاونین پژوهشی واحد ها باید با شناسایی اعضای هیأت علمی خلاق و کمک به افراد نوآور و پشتیبانی این اشخاص جهت تولید علم و تبدیل علم به ثروت همچنین حمایت از طرح های دانش بنیان فعال باشند.
در ادامه دکتر شهاب شریعتی، سرپرست دبیرخانه هیأت امنای استان گیلان نیز با مهم دانستن برگزاری همایش های استانی در واحد های دانشگاهی استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به مهم بودن برگزاری همایش های علمی در واحد های دانشگاهی ، واحد های دانشگاهی استان با همدلی و مشارکت با هم در خصوص برگزاری کنفرانس های علمی اقدام کنند.
وی از بررسی گزارش ارائه شده واحد های دانشگاهی استان در خصوص وضعیت سامانه آزمایشگاه همکار دانشگاه آزاد اسلامی ( ساها) خبر داد و  افزود: رؤسای واحد های دانشگاهی با توجه به اهمیت پیگیری راه اندازی سامانه ساها درتمام واحد ها و  افزایش درآمد زایی، در صورت وجود پتانسیل ها ی موجود نسبت به تدوین کتابچه این سامانه در واحد ها اقدام کنند.
دکتر سهراب کردرستمی، رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش ازچگونگی روند فعالیت های پژوهشی در سطح واحد های دانشگاهی استان،مطالب مبسوطی را بیان کرد.
در پایان هر یک از معاونین پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.  

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *