فرهنگ و هنر 10 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پس از ٨سال وقفه؛ جشنواره مطبوعات محلی گیلان برگزار می شود

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، فیروز فاضلی در گفت و گویی اظهار کرد: هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در گیلان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان و با همکاری استانداری گیلان در سال جاری برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری آخرین دوره جشنواره مطبوعات محلی گیلان در سال ٨٦، تصریح کرد: این جشنواره با هدف معرفی و قدردانی آثار برتر رسانه ای در حوزه رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و تحلیلی دارای مجوز برگزار می شود.

فاضلی از تمامی روزنامه نگاران، نویسندگان، خبرنگاران و سایر اصحاب رسانه استان دعوت کرد آثار برتر خود را بر اساس رشته های «گزارش و مصاحبه»، «سرمقاله و یادداشت»، «مقاله»، «تیتر» و «خبر» در دو بخش مسابقه و ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مسوول، محورهای هفتمین جشنواره مطبوعات محلی را ارج نهادن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، آشنائی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب، سایت ها و خبرگزاری ها و بهره گیری از این قابلیت ها و ایجاد زمینه تبادل نظر و انتقال تجارب میان رسانه های مکتوب، سایت ها و خبرگزاری ها عنوان کرد.

وی افزود: تبیین اصول اخلاقی رسالت مطبوعات در راستای گسترش فرهنگ، انعکاس دستاورد فعالیت مطبوعات، سایت ها و خبرگزاری ها، بررسی و انعکاس وضعیت کیفی مطبوعات، سایت ها و خبرگزاری های استان و تبیین جایگاه و نقش روزنامه نگاران و خبرنگاران محلی در تحقق شعار سال و توسعه همه جانبه استان از دیگر محورهای جشنواره مذکور است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ علاوه بر بخش مسابقه جشنواره، در بخش ویژه سه موضوع «شعار سال»، «فرهنگ سازی و گفتمان سازی با موضوع اقتصاد مقاومتی» و «حجاب و عفاف، نماز و سبک زندگی اسلامی ایرانی و نقش مطبوعات در گسترش این فرهنگ» در نظر گرفته شده است.

فاضلی با بیان اینکه آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که در فاصله زمانی ابتدای سال جاری تا دهم دی ماه ٩٤ در یکی از نشریات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و تحلیلی مجوزدار استان به چاپ رسیده باشند، افزود: آثاری که در ضمائم استانی نشریات سراسری نیز چاپ شود امکان شرکت در جشنواره را دارند.

وی، مهلت ارسال آثار را ١٥ دی ماه سال جاری عنوان و اضافه کرد: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری گیلان، بهمن ماه امسال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

فاضلی با اشاره به نحوه ارسال آثار، اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را از طریق الکترونیک به نشانی gilan.pressfestival.ir و یا از طریق پستی به دبیرخانه جشنواره به نشانی رشت، چهارراه پورسینا، خانه مطبوعات استان گیلان ارسال نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان درخصوص جوایز هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان تصریح کرد: به نفرات اول تا سوم هر رشته در بخش مسابقه به ترتیب مبالغ پنج، چهار و سه میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

وی افزود: همچنین در بخش ویژه از ٦ نفر برتر به انتخاب هیأت داوران تجلیل خواهد شد که به ٣ نفر اول مبلغ پنج میلیون ریال و ٣ نفر دوم مبلغ چهار میلیون ریال اهدا می شود.

این مسوول در پایان گفت: علاقمندان می توانند از طریق سایت های gilan.farhang.gov.ir و matbooatgilan.ir و شماره تماس ٣٣٣٢٣٦٢٩ دبیرخانه جشنواره از اطلاعات و اخبار جشنواره آگاهی یابند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *