استان 08 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهره‌برداری 409 میلیارد تومان پروژه فناوری اطلاعات استان گیلان

به گزارش پایگاه اآفتاب شمال ، دکتر نجفی در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری 409 میلیارد تومان پروژه فناوری اطلاعات استان گفت : یکی از مهمترین شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه‌ی دولت الکترونیک است.

وی با بیان اینکه رتبه‌ی گیلان در بخش فناوری اطلاعات در ابتدای دولت یازدهم بیست و نهم بوده است گفت : این جایگاه هم اکنون 10 پله ارتقاء یافته است.

وی خاطر نشان کرد : در این زمینه‌ی در تلاشیم به جایگاه 5 استان برتر کشور برسیم.

دکتر نجفی به عزم استان برای راه اندازی هزار شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت : یکی از سیاست های مهم در راستای اقتصاد مقاومتی حمایت از شرکت های دانش بنیان است و راه‌اندازی این شرکت‌ها با توسعه‌ی زیر ساخت‌های ارتباطی تحقق می‌یابد.

استاندار گیلان با قدردانی از دکتر واعظی برای فعال کردن کمیسیون‌های مشترک ایران و آذربایجان گفت : در دولت تدبیر و امید با فضای مناسبی که از لحاظ بین المللی بوجود آمد کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان پس از 10 سال تشکیل شد.

وی با بیان اینکه اتصال راه آهن آستارا- آستارای ایران و آذربایجان پس از 50 سال در دولت یازدهم بوقوع می‌پیوندد گفت : بازدید امروز وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و اعلام آمادگی آنان برای سرمایه گذاری در راه آهن رشت- آستارا نیز بخاطر شرایطی است که پس از برجام ایجاد شده است.

وی سرعت گرفتن ساخت راه آهن و توسعه‌ی زیر ساخت‌های استان را نیز براساس تأکیدات رئیس جمهوری در سفر سال گذشته به گیلان عنوان کرد و  گفت : با رفع تحریم‌ها خرید ریل برای راه آهن رشت- قزوین سرعت خوبی گرفته است.

 گفتنی است  :  12طرح زیرساخت ارتباطاتی و فناوری اطلاعات گیلان عصر امروز (پنجشنبه) بطور همزمان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار گیلان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

از جمله این طرح ها می توان به آماده سازی ارائه اینترنت پهن باند روستایی به هزار و 184 روستا ، توسعه پهنای باند دیتا اپراتورها در مرکز رشت به ظرفیت 30 گیگابایت در ثانیه و بندرانزلی به ظرفیت یک گیگابایت در ثانیه ، توسعه ظرفیت شبکه انتقال در مراکز آستارا – بندر انزلی – لاهیجان – لوشان – رشت – تالش و رامسر به ظرفیت E1 153216 ، توسعه شبکه ملی فیبر نوری آماده بهره‌برداری استان در مسیرهای رشت – لوشان – قزوین به طول 92 کیلومتر و رشت – آستانه به طول 36 کیلومتر ، خدمات مخابراتی فروش عمده به میزان 50 هزار پورت و راه اندازی و توسعه ارائه خدمات پورت بر سرعت اینترنت در دو مرکز مخابراتی به ظرفیت 392 پورت اشاره کرد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *