فرهنگ و هنر 10 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ارسال ٢٨٥ اثر به دبیرخانه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها

به گزارش آفتاب شمال ، سومین جلسه اتاق فکر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور، پیش از ظهر امروز (شنبه ٨ خرداد ٩٥) با حضور نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در اتاق های فکر جشنواره های موضوعی رضوی در استان ها در این اداره کل برگزار شد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه اظهار کرد: این اداره کل برای دهمین سال متوالی میزبان جشنواره رضوی است که چندین دوره جشنواره وبلاگ نویسی رضوی، نماز در آموزه های رضوی، جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها را عهده دار بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ٩٥ نیز مسوولیت جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه از مجموعه برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به ما سپرده شده است، ادامه داد: این جشنواره در بخش اصلی شامل مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری است و در بخش ویژه؛ عکس، آثار رادیو و تلویزیون و شعر را شامل می شود.

فاضلی یادآور شد: در سال ٩٤ تعداد آثار رسیده در بخش های مختلف جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها شامل ١٢٢٠ اثر بود که  از ١٧ استان کشور دریافت شد.

چاپ و توزیع بیش از ٤ هزار نسخه پوستر و فراخوان جشنواره در سراسر کشور

دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور خاطرنشان کرد: برای جشنواره امسال، اقدامات متعددی انجام شده تا اطلاع رسانی مناسب تری صورت گیرد از جمله چاپ و توزیع بیش از ٤ هزار نسخه پوستر و فراخوان جشنواره بود که به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاتر نشریات سراسر کشور ارسال شد.

وی افزود: در ضمن در هر اداره کل با یکی از کارشناسان هماهنگی شد تا در زمینه دریافت آثار با دبیرخانه جشنواره همکاری کنند که در نهایت از کارشناسان برتر (حداقل ٥ کارشناس) تجلیل خواهد شد.

به گفته فاضلی؛ خبر و فراخوان جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های در نشریات سراسری قدس، اطلاعات، جمهوری اسلامی، رسالت، حمایت، ایران و چندین نشریه سراسری و استانی دیگر چاپ شده است که این اطلاع رسانی ها در دو بازه پاییز و زمستان ٩٤ و فروردین و اردیبهشت ٩٥ انجام شده است.

راه اندازی اتاق های فکر، اقدامی موثر برای جهت دهی مناسب جشنواره

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: راه اندازی اتاق های فکر، یکی از اقدامات موثری است که بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برای جهت دهی مناسب جشنواره انجام داده است.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: هدف از تشکیل این جلسات نیز تولید فکر و ایده های جدید و ارایه مشاوره فکری، استفاده از تفکر جمعی، بهره گیری از تخصص های مختلف است.

وی با اشاره به برگزاری دو جلسه اتاق فکر در سال های ٩٤ و ٩٥ با حضور اعضای اعلام شده و تعدادی اعضای میهمان، تصریح کرد: در نشست اول موضوعات اصلی فراخوان و جشنواره، افزودن بخش های جدید، ساماندهی اتاق فکر، دعوت از ناشران و پژوهشگران، فراخوان طرح پوستر مورد بررسی قرار گرفت.

فاضلی ادامه داد: در نشست دوم اتاق فکر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها نیز نحوه همکاری سازمان ها و نهادها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر آن، جلسات دیگری نیز در حاشیه جلسات اتاق فکر انجام شد که مهمترین آنها نشست با شاعران مطرح استان برای استفاده از ظرفیت آنها برای اطلاع رسانی به شاعران استان های دیگر، برگزاری جلسه با پایگاه های خبری و نشست مدیران روزنامه های استان بود.

دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور اضافه کرد: نشست مشترکی نیز با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های مازندران و گلستان برگزار شد که در این نشست نیز توافق شد که این ادارات نیز در اطلاع رسانی و جمع آوری آثار مشارکت موثر داشته باشد.

ارسال ٢٨٥ اثر به دبیرخانه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها

این مسئول با بیان اینکه تا کنون ٢٨٥ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، یادآور شد: بررسی آثار توسط داوران معرفی شده از سوی معاونت مطبوعاتی و با مسوولیت مستقیم رضا مقدسی، دبیر تخصصی جشنواره از دیگر ویژگی های جشنواره است.

فاضلی در پایان ابراز کرد: امیدوارم با توکل بر الطاف الهی و همت اهالی گرانقدر رسانه بتوانیم هر ساله گامی موثر در گسترش فرهنگ منور رضوی برداشته باشیم.

گزارش تصویری مرتبط

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *