استان 27 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت خبر داد:استقبال مدیریت شهری از ایده ها و پیشنهادات نو در برندسازی شهر رشت

روز پنج شنبه در مراسمی با حضور دکتر متقی طلب رییس پارک علم و فناوری استان گیلان، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، محمدحسن پور رییس اداره ارشاد شهرستان رشت، و جمعی از مدیران کارافرین، اولین کنفرانس ملی تبلیغات دیجیتال در کسب و کار با همت شرکت فرهیختگان نسل ماندگار و کانون ارژنگ ایرانیان در محل سالن اجتماعات شرکت مخابرات استان گیلان برگزار شد

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت- فاطمه قدیمی حرفه در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از ایجاد فضای تبادل علم و تجربه در گیلان، بیان داشت: از آنجا که مجموعه مدیریت شهری شهر رشت، شهر را یک موجود پویا و زنده می انگارد، برای رسیدن به شهر ی خلاق و توسعه یافته خود را نیازمند ارتباط دوسویه با شهروندان می داند.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری از استقبال مدیریت شهری از ایده ها و پیشنهادات نو در شهر خلاق رشت خبر داد و گفت: با توجه به قرار گفتن رشت در مسیر تحول کالبدی و رو بنایی ، و داشتن جمعیت ۶۳۹.نفری در شب و یک میلیون نفری در روز شهرداری رشت ارائه بهترین خدمات برای رشتوندان سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه رشت پرتراکم ترین شهر شمال ایران است، گفت: شهر رشت دومین شهر پرجمعیت بعد از تهران است و این موضوع مسئولیت مدیریت شهری را در بین دیگر استانها دو چندان می نماید.
فاطمه قدیمی حرفه با اشاره به مراحل تاریخی گسترش سیر تکاملی شهر رشت خاطرنشان کرد: داشتن اولین ها در شهر رشت چون اولین بانک کشور، اولین تئاتر، اولین داروخانه ، اولین خانه سالمندان، و اولین سند بازآفرینی که از سال گذشته شروع شده است برای چشم انداز توسعه شهری ما زیربنای مناسبی است .
فاطمه قدیمی حرفه جلب مشارکت های محلی، برند سازی و سرمایه گذاری را سه رویکرد اصلی مدیریت شهری در مسیر توسعه دانست و خاطرنشان ساخت: در حوزه مشارکت محلی و اعتمادسازی محلی با شکل گیری کمپین می رشت ، و احداث زیر فصل های کالبدی از جمله سرای محلات و ایجاد سه تالار گفتگو و همچنین باززنده سازی فضاهای شهری و مدیریت محله محور ، پیوستن به شبکه شهرهای خلاق خوراک یونسکو، برنامه عملیاتی خوراک شناسی، افتتاح مرکز خلاقیت ونوآوری، بانک ایده و برنامه اجرایی برای شهر جشنواره ها، از رویکردهای برند سازی و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در مسیر بازآفرینی شهری از گام هایی بود که مدیریت شهری در راستای توسعه شهری برداشته است.

فاطمه قدیمی حرفه با اشاره به وجود ۱۱ سرای محله در رشت تصریح کرد: این سرای محلات در این تعامل رفت و برگشت در سیاست تمرکززدایی رشت شکل گرفت.
مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با اشاره به سیر تعالی دفتر یونسکو در رشت گفت: از آنجایی که سازمان یونسکو در مسیر برند سازی وتوان افزایی شهرها ۷ فیلد، موسیقی، هنر های دستی، ادبیات، هنرهای دستی و معماری شهری و… دارد، شهرها براساس توانایی خود در این ۷ فیلد به رقابت می پردازند.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، با تاکید بر اینکه ۱۱۶ شهر از ۷۷ کشور تا سال ۲۰۱۵ به شبکه شهرهای خلاق در این ۷ رسته پیوسته اند، گفت: شهر رشت یکی از ۱۸ شهر دنیا از ۱۱ کشور است که به شبکه جهانی شهر خلاق پیوسته است.

وی با تاکید بر ضرورت انجام مطالعات برند سازی شهر رشت خاطرنشان کرد: این مطالعات باید به گونه ای باشد تا منجر به پایه ریزی توسعه پایدار در این شهر شود ، چرا که شهر رشت به عنوان تنها شهری است، که توانست در مسیر برندسازی گام های اجرایی خود را برداشته است.
فاطمه قدیمی از اعلام آمادگی کمپین می رشت ، اولین کمپین اعتماد سازی در دریافت ایده ها تبلیغاتی شهر رشت خبر داد وگفت: افتتاح نخستین پیاده راه شهری شمال کشور با چشم انداز طولانی ترین پیاده راه فرهنگی جهان با رویکرد انسان محوری ، به طول ۷۱۶۰ متری و زمان طی مسیر ۱۰۰ دقیقه ای از مهم ترین پروژه های مدیریت شهری با اتکا بر مشارکت محلی است.
وی با اشاره به استقبال مجموعه مدیریت شهری از ایده های نو تصریح کرد: در کمپین می رشت با حضور خبرنگاران و همکاری انان توانستیم با یک توازن مسیر اطلاع رسانی به پیش ببریم.

فاطمه قدیمی ضمن اظهار امیدواری از برند سازی شهر خلاق رشت با تکیه بر بحث طولانی ترین پیاده راه جهان و با اشاره به راهبردهای شهر خلاق ، گفت : براساس اصول ۱۷ گانه سازمان ملل که ۵ مورد آن به زیر مجموعه شهرخلاق خوراک شناسی بر میگردد، بین ۱۸ شهر نامبرده سه شهر درحوزه خوراک مسلمانان به رقابت می پردازند ، اما تنها شهر رشت است که به سرو غذای حلال می پردازد که ما میتوانیم با استفاده از دیپلماسی غذایی گام های بلندتری در برند سازی با تکیه بر تبلیغات اصولی برداریم.

وی در پایان تصریح کرد: دوست داریم که در شهری بهتر با شهروندی بهتر با تبلیغاتی هدفمند زندگی کنیم تا علاوه بر فروش بیشتر و بازاریابی بهتر جذب بیشتر گردشگر در توسعه همه جانبه شهر را داشته باشیم.
رعایت اخلاق حرفه ای توسط فعالان حوزه تبلیغات برای دستیابی به توسعه پایدار

محمدحسن پور با اشاره به ماهیت اداره فرهنگ و ارشاد استان در حوزه تبلیغات اظهار داشت: تدوین قوانین حوزه تبلیغات و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی یکی از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
رییس اداره ارشاد شهرستان رشت ، با تاکید بر اینکه همه کسانی که در حوزه تبلیغات فعالیت دارند ، باید خود را تابع قانون بدانند ، گفت: این کنفرانس به طراحان، بازاریابان حوزه تبلیغات کمک می کند ، تا با تکیه بر مزیت های گیلان در کار خود بیش از پیش موفق شوند.
وی رعایت اخلاق حرفه ای در تبلیغات را امری ضروری دانست و یادآور شد: رعایت اخلاق حرفه ای رمز توسعه پایدار است ، چرا که اگر رعایت اصول پایدار نباشد،به توسعه پایدار دست نخواهیم یافت.
حسن پور، استفاده از برند های مشابه در تبلیغات و استفاده از زبانهای بیگانه را آسیب ها ی این حوزه برشمرد

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *