سیاسی 06 مرداد 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آخرین اخبار از وزرای احتمالی دولت دوازدهم

 

 

به گزارش آفتاب شمال : هرچندکار بررسی کارگروه‌های مورد نظر به اتمام رسیده و آنها هم نظرات خود را براساس تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی، ورزش و جوانان و راه و مسکن و ارتباطات به رئیس جمهور منعکس کرده‌اند اما هنوز مجلس به فوریت لایحه دولت در خصوص تفکیک وزارتخانه‌ها رای نداده است.

طبق خبرهای رسیده رئیس جمهور به معاونت پارلمانی خود اعلام کرده تنها اگر مجلس تا مردادماه در مورد لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها تصمیم گیری کند این لایحه را در مجلس نگه خواهد داشت در غیر این صورت آن را پس می‌گیرد تا در میانه راه دولت دوازدهم مجبور نباشد وزرای وزارتخانه‌های تفکیک شده بار دیگر برای رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

  اسامی وزرای پیشنهادی کارگروه‌های مشخص شده دولت برای معرفی کابینه

خبرهای رسیده حاکی از این است که با نظر رییس جمهور محمد جواد ظریف برای وزارت امورخارجه، بیژن نامدار زنگنه برای وزارت نفت، قاضی‌زاده هاشمی برای وزارت بهداشت و درمان و علی ربیعی برای وزارت کار خواهند ماند و معرفی مجدد آن‌ها در پست‌های قبلی‌شان تقریبا قطعی شده است.

یک منبع آگاه گفت: معرفی رمضانعلی صادق زاده برای وزارت فناوری ارتباطات واطلاعات ‘ویا برای معاونت علمی ریاست جمهوری مطرح است

طبق اخبار رسیده سردار دهقان، امیر سیاری و امیر حاتمی برای وزارت دفاع مطرح هستند.

اما گزینه‌های وزارت علوم دولت دوازدهم طبق آنچه پیش از این معرفی شده بود به ترتیب فرجی دانا، جعفر توفیقی و میلی منفرد هستند که گویا فرجی دانا با وجود درخواست شخص روحانی از وی هنوز این پیشنهاد را نپذیرفته است.

از سوی دیگر گزینه سورنا ستاری به عنوان اولویت چهارم برای این وزارتخانه مطرح است.

این درحالی است که طبق اخبار رسیده به نظر مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ابقای فرهادی در این وزارتخانه است که باید دید در ‌‌نهایت روحانی در خصوص این وزارتخانه پر حرف و حدیث چه تصمیمی خواهد گرفت.

براساس آمار رسیده از کارگروه‌های سه گانه معرفی وزراء رفتن دانش آشتیانی از وزارت آموزش و پرورش قطعی شده است برای ریاست این وزارتخانه زهرا شجاعی، شهین‌دخت ملاوردی، ‌مرتضی حاجی مطرح هستند که گویا ملاوردی هنوز برای پذیرش ریاست این وزارتخانه قانع نشده است. از سوی دیگر گزینه زهرا شجاعی به دلیل چالش‌های مربوط به رای اعتماد هنوز مورد قطعیت قرار نگرفته است.

در وزارت ارشاد سید عباس صالحی یکی از گزینه‌های جدی است. هرچند گفته می‌شود رییس جمهور علاقمند به استمرار حضور صالحی امیری است.

یک منبع آگاه در کارگروه سه‌گانه گفت: تاکید حسن روحانی بر این است که برخی گزینه‌ها همچون سید رضا صالحی امیری، محمد باقر نوبخت و حجت الاسلام سید محمود علوی به هر طریقی و در هر پستی در کابینه دوازدهم حضور داشته باشند.

بر همین اساس برای وزارت اطلاعات حجت الاسلام سید محمود علوی قطعی شده است هرچند نام ‌حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، حجت الاسلام مجید انصاری نیز شنیده می‌شود.

برای وزارت دادگستری نیز دکتر میرمحمد صادقی سخنگوی اسبق دستگاه قضا و محسن اسماعیلی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و همچنین از اعضای حقوقدان شورای نگهبان از گزینه‌های جدی هستند که البته در کنار حجت الاسلام مصطفی‌پور محمدی مطرح شده است.

برای تصدی وزارت اقتصاد ودارایی طیب نیا به اتفاق نظر سه کارگروه مورد نظر به عنوان گزینه اول و مسعود نیلی و تقوی‌نژاد به عنوان گزینه‌های بعدی در نظر گرفته شده‌اند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *