استان 01 دی 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

همزمان با فرا رسیدن یلدا؛دیدار شهردار و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت با سالمندان و معلولین

 

به گزارش آفتاب شمال :  دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت و فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت همزمان با فرا رسیدن شب یلدا با حضور در آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با اهالی این خانه دیدار کردند و با اهدای شاخه گل را رسیدن این جشن ایرانی را تبریک گفتند.

دکتر نصرتی شهردار رشت در این دیدار به گفت و گو با اهالی این خانه پرداخت و پای درد دل ها و دل گویه های این عزیزان نشست.

محمد رضا رستمی مخترع ویلچر با قابلیت ارتفاع گیری یکی از سالمندان این مرکز در این دیدار به بیان مشکلاتی که پیش روی عملیاتی شدن و تجاری سازی اختراع وی وجود دارد، پرداخت و از دکتر نصرتی خواست که برای محقق شدن این امر وی را یاری کند و شهردار رشت نیز قول مساعد و همکاری همه جانبه را داد.

یکی دیگر از اهالی این خانه جوانی با مدرک کارشناسی حقوق از نامناسب بودن فضاهای شهری گلایه کرد و خواستار رفع مشکلات معابر شهری برای معلولین جسمی و حرکتی و ساخت خیابانی نمادین برای این قشر شد.

ایجاد هماهنگی بین مسئولان شهر برای اتمام ساختمان آسایشگاه معلولین و سالمندان یکی دیگر از خواسته های اهالی این خانه پر از مهر از شهردار رشت بود.

 تاکید محمدحسن عاقل منش بر توسعه فضای آسایشگاه معلولین و سالمندان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت در این دیدار با اشاره به اینکه خانه معلولین و سالمندان شهر رشت از اولین های کشور است اظهار داشت: آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت توسط دکتر حکیم زاده به همراهی آرسن میناسیان که صاحب داروخانه کارون رشت بود ساخته شد و در این مسیر خیر آقای استقامتی از خیرین آن زمان زمین این آسایشگاه را اهدا کردند و آیت ا… ضیابری و آقای چینی چیان از مردان نیک آن زمان نیز در این مسیر همراه دیگر خیرین نامبرده شده بودند.

محمدحسن عاقل منش با اشاره به قدمت ۵۰ ساله خانه معلولین و سالمندان رشت تصریح کرد: این مجموعه علی رغم اینکه اولین آسایشگاه معلولین و سالمندان کشور بوده اما در این سال ها نسبت به مجموعه های تهران و مشهد پیشرفت چندانی نداشته اشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه توسعه بنای آسایشگاه به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه نیاز است گفت: برای انجام این مهم مسئولان آسایشگاه نیاز به یاری سایر مسئولین دارند.

محمد حسن عاقل منش در ادامه گفت: بیش از ۵۰۰ نفر سالمند و معلول در این مرکز نگهداری می شوند و مشکلاتی دارند که باید با هماهنگی مسئولان رفع شود و این باعث افتخار ما است که خادمان اهالی این خانه باشیم و امروز نیت می کنیم که بتوانیم کاری ماندگار از خود به جا بگذاریم.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *