بین الملل 29 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحولات افغانستان : داعش مسئولیت انفجار‌ها در ننگرهار افغانستان را برعهده گرفت

داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار‌های شهر جلال آباد را برعهده گرفت و هدف از این انفجار‌ها را اعضای طالبان اعلام و تصریح کرد؛ در این انفجار‌ها سی و پنج نفر از طالبان کشته یا زخمی شدند.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از کابل ؛ گروه داعش مسئولیت انفجار‌ها علیه افراد طالبان در استان ننگرهار را برعهده گرفت.
داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار‌های روز‌های شنبه و یکشنبه در شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار را برعهده گرفت و هدف از این انفجار‌ها را اعضای طالبان اعلام کرد و افزود: در این انفجار‌ها سی و پنج نفر از طالبان کشته یا زخمی شدند.
شهر جلال آباد در دو روز گذشته صحنه چهار انفجار بود که براثر آن حدود سی نفر کشته یا زخمی شدند، علاوه بر افراد طالبان، شماری از کشته و زخمی شدگان افراد غیرنظامی بودند.

گروهک تروریستی داعش با نام کامل حکومت اسلامی عراق و شام – ولایت خراسان، شاخه محلی داعش در افغانستان و پاکستان فعالیت می‌کند.
این گروه افراطی‌ترین و خشن‌ترین گروه مسلح حاضر در افغانستان محسوب می‌شود.
این گروه در ژانویه ۲۰۱۵، هنگامی که داعش در عراق و سوریه در اوج قدرت بود، و خلافت خودخوانده این گروه هنوز توسط آمریکا و متحدانش سرنگون نشده بود، تاسیس شد.
گروه تروریستی داعش شاخه افغانستان در سال‌های اخیر مقصر برخی از بدترین جنایات قلمداد شده است، از جمله هدف قرار دادن مدرسه‌های دخترانه، بیمارستان‌ها، و حتی حمله به یک بخش زایمان و کشتن زنان باردار و پرستاران حاضر در آن.
اعضای این گروه در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان مستقر شده‌اند، در اطراف مسیر‌های قاچاق مواد مخدر و انسان به مقصد و از مبدا پاکستان.
این گروه در اوج قدرت خود حدود ۳۰۰۰ عضو داشت، اما در درگیری با نیرو‌های امنیتی آمریکایی و افغانستانی، و همچنین نیرو‌های طالبان، متحمل تلفات قابل توجهی شده است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *