بین الملل 21 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یمنی ها همچنان آماج حملات سعودی؛۵ استان یمن آماج حملات وحشیانه رژیم سعودی

پنج استان یمن از هوا و زمین آماج حملات وحشیانه جنگنده های سعودی-آمریکایی قرار گرفت.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد، استان‌های مأرب، البیضاء، الجوف، صعده و الحدیده یمن از هوا و زمین آماج حملات وحشیانه جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی و مزدوران آنان بود و یک شهروند یمنی نیز بر اثر تیراندازی مرزبانان سعودی در شهر مرزی منبّه در استان صعده یمن به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، شهرستان صرواح در استان مأرب در ۱۷ نوبت، شهرستان‌های رحبه و جبل مراد در همین استان در چهار نوبت، منطقه الظهره در شهرستان خب و الشعف در استان الجوف در دو نوبت و شهرستان الظاهر در استان صعده در یک نوبت بمباران شدند.

یک منبع در اتاق افسران رابط برای پایش موارد نقضی که متجاوزان مرتکب می‌شوند اعلام کرد نیرو‌های متجاوز ۳۷۲ بار توافقنامه آتش بس را در جبهه‌های الحدیده نقض کردند.

تلاش برای نفوذ در نزدیکی خیابان الخمسین در الحدیده، دو بار حمله هوایی هواپیما‌های جاسوسی به شهرستان الجاح, ۱۸ مورد پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی, ۵۵ مورد حملات موشکی و توپخانه‌ای و ۲۹۸ بار شلیک، از موارد گزارش شده نقض آتش بس در الحدیده است.

حملات عربستان به مناطق نامبرده در حالی صورت می‎گیرد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی طی روز‌های اخیر پیشروی چشمگیری به خصوص در مأرب و البیضاء داشته‌اند.

دو استان مزبور یمن طی هفته‌های گذشته به صحنه اصلی و مرکزی درگیری انصارالله و مزدوران وابسته به منصور هادی و عربستان سعودی با همراهی تروریست‌های القاعده و داعش تبدیل شده است.

رژیم آل سعود به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله این کشور انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

طی این سال‌ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *