بین الملل 19 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

لحظه به لحظه با بحران اوکراین؛آخرین تحولات پانزدهمین روز جنگ اوکراین

به گزارش صدا و سیما : روسیه اعلام کرد: تأسیسات مربوط به تسلیحات زیستی مرتبط با آمریکا را در اوکراین کشف کرده است.

 

آخرین تحولات پانزدهمین روز جنگ اوکراین

 

۰۹:۰۹ آمادگی زلنسکی برای گفتگوی مستقیم با پوتین
دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، «کی یف» از صدراعظم آلمان درخواست کرده است دیداری بین رؤسای جمهور اوکراین و روسیه برگزار کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک عربی، «ایگور جوفکفا» معاون رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ تاکید کرد: مذاکرات جدی تنها چیزی است که با روس‌ها می‌توان انجام داد و می‌توان در سطح رؤسای جمهور این مذاکرات را برگزار کرد و رئیس جمهور ما برای این امر آمادگی دارد.

 

۰۹:۰۶ آمادگی سربازان چچن برای حضور در اوکراین
رئیس جمهور چچن تاکید کرد:ده‌ها هزار نفر آماده اجرای دستور ولادیمیر پوتین هستند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی، «رمضان قدیروف» در کانال تلگرامی خود نوشت: هر روز یگان‌ها در انتظار (مشارکت در عملیات نظامی ویژه در اوکراین) هستند. برخلاف نازی ها، این مردان، جنگ اینترنتی به راه نمی‌اندازند، زیرا آن‌ها آموزش دیده اند نه با صفحه‌های کامپیوتر بلکه با سلاح‌های آتشین واقعی و با دقت بسیار بالا اقدام کنند.

 

۰۸:۳۶ سفیر روسیه در تهران: مشخص نیست جنگ اوکراین چه زمانی تمام شود
به گزارش شبکه تلوزیونی پرس تی وی، «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران گفت: مشخص نیست درگیری میان روسیه و اوکراین چه زمانی تمام شود.
وی افزود: پنج اصل وجود دارد: غیرنظامی سازی، نازی زدایی از اوکراین، پاکسازی اوکراین از سلاح اتمی، به رسمیت شناختن استقلال جمهوری لوهانسک و دونتسک و به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از خاک روسیه. اوکراین باید این پنج اصل را بپذیرد.

سفیر روسیه در تهران در ادامه بار دیگر تاکید کرد که روسیه به دنبال اشغال خاک اوکراین نیست.

 

۰۸:۲۹ آمریکا اتهامات درباره آزمایشات بیولوژیک را تکذیب کرد

سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا، اتهامات روسیه به واشنگتن درباره اجرای آزمایشات برای ساخت سلاح بیولوژیک در اوکراین را تکذیب کرد.
«ساموئل وربرگ» مدعی شد آمریکا به توافقنامه منع تسلیحات بیولوژیک احترام می‌گذارد.

 

۰۸:۲۱ تصویب طرح ممنوعیت واردات نفت از روسیه
به گزارش خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آراء طرح ممنوعیت واردات نفت و دیگر منابع انرژی از روسیه را تصویب کرد.

 

۰۷:۵۶ مجلس نمایندگان آمریکا از ممنوعیت خرید نفت روسیه حمایت کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، اکثر نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از طرح ممنوعیت خرید نفت و دیگر منابع انرژی روسیه حمایت کردند و رای گیری در این زمینه ادامه دارد.

 

۰۶:۵۰ سایه سنگین بحران اوکراین بر کشور‌های عربی

به گزارش پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر گفت: بحران اوکراین به یک بحران جهانی تبدیل شده و از نظر سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر خاورمیانه و تمامی کشور‌های عربی سایه افکنده است.
شکری در سخنانی یکصد و پنجاه و هفتمین نشست اتحادیه عرب در سطح وزیران افزود:تغییرات پیاپی بین المللی و منطقه‌ای به وضوح به ما نشان می‌دهد که صحبت از سرنوشت واحد عربی به واقعیتی عینی برابر دیدگان ما تبدیل شده است و ما را ملزم می‌کند برای یکپارچه کردن تلاش‌ها و توانمندی‌های عربی به منظور مقابله با تهدیداتی که بر ضد امنیت و ثبات عربی وجود دارد تلاش کنیم.

 

۰۶:۴۰ احتمال حضور نظامیان انگلیسی در اوکراین
پایگاه اینترنتی روسیا الیوم در گزارشی نوشت، به گفته سخنگوی نیرو‌های مسلح انگلیس بسیاری از سربازان انگلیسی خدمت خود را رها کرده اند و ممکن است به اوکراین رفته باشند.
وی گفت: ما از تعداد کمی از سربازانی که از دستورات سرپیچی کرده و بدون اجازه غیبت کرده اند اطلاع داریم و این احتمال وجود دارد که شخصا به اوکراین رفته باشند و قویا از آن‌ها می‌خواهیم که به انگلیس بازگردند.
پیش از این رئیس جمهور اوکراین از آغاز تشکیل گروه موسوم به «لژیون بین المللی» برای مبارزه با نیرو‌های روسی در اوکراین خبر داده بود.

 

۰۶:۲۵ مجارستان از تحریم واردات نفت و گاز از روسیه پیروی نمی کند

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اعلام کرد کشورش با تحریم واردات نفت و گاز از روسیه به علت پیامدهای خطرناکی که بر کشور دارد مخالف است.

۰۶:۰۰ مخالفت چین با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه روسیه

چین اعلام کرد با اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه روسیه مخالف است.

۰۵:۴۵ تماس وزرای دفاع آمریکا و اوکراین
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس با همتای اوکراینی خود درباره تداوم ارایه کمک امنیت دفاعی به این کشور سخن گفت.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *