سیاسی 20 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

مجلس شورای اسلامی این هفته روز‌های یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهد داشت.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مجلس شورای اسلامی فردا (یکشنبه) به عنوان اولین دستور لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را که از شورای نگهبان برگشت داده شده است، اصلاح خواهد کرد.
طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی برگشت داده شده از شورای نگهبان، طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور و طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در دستور روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی است.
در این حال، رسیدگی به لوایح آیین نامه موسسه‌های به رسمیت شناخته شده در زمینه ارایه خدمات صدور گواهینامه‌های قانونی فنی و ایمنی دریایی، لایحه الحاق برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولتی، لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل و نیز لایحه موافقنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی از جمله دستور این هفته مجلس شورای اسلامی است.
مجلس همچنین لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارایه خدمات عمومی را این هفته در صحن علنی بررسی می‌کند.
سوال آقای بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود و آقای سیدمحمد مولوی نماینده آبادان و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در صحن علنی مطرح خواهد شد.
گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای ماده ۷ این قانون نیز در دستور اين هفته مجلس شورای اسلامی گنجانده شده است.
مجلس این هفته چند تقاضای تحقیق و تفحص، از جمله تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار و عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را بررسی خواهد کرد.
همچنین قرار است هفته جاری گزارش کمیسیون اصل ۹۰ هم در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در صحن علنی قرائت شود.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *