بین الملل 14 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هادی العامری: سفیر انگلیس در امور سیاسی عراق دخالت می‌کند

رئیس ائتلاف فتح عراق در دیدار با سفیر انگلیس گفت: گزارش‌هایی داریم که مداخله مستمر انگلیس در اوضاع سیاسی عراق را تایید می‌کند.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، رئیس ائتلاف فتح روز شنبه در دیدار با «مارک بریسون ریچاردسون» سفیر انگلیس در عراق در دفتر خود در بغداد تاکید کرد که روند سیاسی عراق از سال ۲۰۰۳ تا به امروز بر سه اصل توافق، مشارکت و تعادل بنا شده است.

هادی العامری در ادامه به سفیر انگلیس گفت: ما گزارش‌هایی از سازمان‌های اطلاعاتی خارجی در اختیار داریم که مداخله مستمر شما در اوضاع سیاسی عراق را تایید می‌کند. این در حالی است که ما معتقدیم ثبات عراق، باعث ثبات منطقه است و همه باید به انسداد سیاسی در عراق به خاطر ثبات در منطقه رسیدگی کنند.

العامری تصریح کرد: ما به دنبال تفاهم شیعی-شیعی هستیم و این قطعاً به تفاهم کُرد-کُرد نیز منجر می‌شود و به تفرقه در بین کُرد‌ها خاتمه می‌دهد.

وی تاکید کرد: چارچوب هماهنگی شیعی از تشکیل فراکسیون اکثریت که حافظ حق طیف شیعه برای تشکیل دولت و توافق بر سر نامزد نخست وزیری است، کوتاه نمی‌آید.

العامری در پایان گفت: بی ثباتی سیاسی، بی ثباتی امنیتی ایجاد می‌کند و بنابر این من از بازگشت به دوره‌هایی که عراق را آزار داد، نگرانم.

سفیر انگلیس نیز در این دیدار ادعا کرد: ما به دنبال توسعه روابط دوجانبه و حمایت از عراق هستیم، اما این امر مستلزم شکل گیری یک دولت باثبات است و این چیزی است که ما را در مرحله فعلی نگران می‌کند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *