اجتماعی 03 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندارگیلان در جمع نمازگزاران جمعه رشت؛ تولیدات کشاورزی گیلان حمایت می شود

به گزارش آفتاب شمال ؛ اسدالله عباسی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) مرکز استان، با تسلیت ایام ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان خدمت به مردم رجایی و باهنر، اظهار کرد: در راستای حمایت از برنجکاران تا چهار ماه آینده واردات برنج انجام نخواهد گرفت و برنجکاران نگران نباشند.

وی با تشریح عمده‌ترین دستاورد‌های دولت اضافه کرد: برنامه ریزی برای کنترل تورم، مهار همه گیری بیماری کرونا، کاهش بدهی دولت به بانک مرکزی و پرداخت دیونی که از قبل برای دولت فعلی به ارث مانده به همراه کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه‌ قبل از چالش‌هایی بود که با مدیریت جهادی و انقلابی مهار شد و امروز شرایط به گونه ای مهیا شده که بتوانیم بسوی رونق اقتصادی و تبلور مجموعه‌ توانمندی‌های بالقوه‌ی کشور پیش برویم.

وی در ادامه با تشریح اقدامات دولت مردمی و انقلابی در بخش های مختلف از جمله ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲ هزار و ۶۴ واحد مسکونی تحویل داده شده و افزون بر ۲۵ هزار واحد در بخش های مختلف ساخت مسکن اعم از نهضت ملی مسکن، طرح های حمایتی و بازآفرینی در حال ساخت است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: ۳۱۹ عرصه سرمایه گذاری در گیلان شناسایی و ۲۱۶ مجوز بی نام صادر شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۲۷ واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری در گیلان راه اندازی شد، اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته ۲۲۲ واحد در این استان احیاء شد ضمن اینکه ١١٨ درصد از تعهد اشتغال محقق گردید.

استاندار گیلان در ادامه نرخ بیکاری در استان را ۶.۱ دهم درصد و پایین تر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۷.۲ درصد و بیشتر از میانگین کشوری و نرخ تورم در استان را نیز ۴۵ درصد و کمتر از میانگین کشوری است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای انقلاب اسلامی، مدافع حرم و سلامت اظهار کرد: در هفته دولت امسال هزار و ۳۶۰ پروژه با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست افتتاح است.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح موفقیت های کشور در بخش های مختلف بیان کرد: ایران جزو کشورهای برتر پژوهشگر دنیا در زمینه سلول های بنیادی بوده و از رتبه چهار در تولید علم نانو برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ قدرت برتر موشکی و پنج قدرت برتر پهپاد جهان است اظهار کرد: ایران جزو ۱۰ کشور سازنده ماهواره و ۱۰ کشور از نظر اختراعات است که این موارد تنها بخشی از موفقیت ها به شمار می رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع نمازگزاران در رشت با بیان بخشی از سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با عنوان ، نزدیک قله هستیم خستگی و ناامیدی ممنوع، خاطر نشان کرد: همه باید جهادی و شبانه روزی کار کنیم و این مهم باید مورد توجه مسئولان باشد.

*زنده کردن امید از ویژگی های بارز دولت مردمی و انقلابی است

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دولتمردان اشاره و با بیان اینکه معظم له زنده کردن امید را از ویژگی های بارز دولت عنوان کردند، افزود: رهبر فرمودند که سفرهای استانی ۳۱ سفر در ۱۱ ماه نشان از همدرد بودن و در میدان بودن دولت است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تشریح اقدامات دولت در بخش های مختلف اظهار کرد: ترافیک دیپلماتیک نشان از موفقیت های دستگاه دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه دولت توجه به کشورهای همسایه و مسلمان را در دستور کار قرار داده اضافه کرد: دولت سیزدهم آیت الله دکتر رئیسی بعد از چند سال توانست در شانگهای عضو ناظر شود و عضو کشورهای اقتصادی نوظهور قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: مدیران و کارکنان دولت نیز باید با الگوگیری از شهدای خدمت، در راستای رضایت مردم که رضای خداوند متعال را به دنبال دارد گام بردارند.

استاندار در خاتمه سخنان خویش بار دیگر بر لزوم اعمال مدیریت جهادی به عنوان تنها گزینه‌ کاربردی برای رسیدگی به مشکلات و تحقق توسعه‌ پایدار تاکید کرد و افزود: شعار ما می‌توانیم بهترین الگویی ست که می‌تواند ایران اسلامی را در راه تحقق تمدن نوین اسلامی به سرمنزل مقصود رسانده و ترفند‌های بدخواهان را ناکام بگذارد.

* امام جمعه موقت رشت:گره بخش عمده ای از مشکلات گیلان باز شده است

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اقدامات اساسی در بخش های مختلف زیربنایی در گیلان طی فعالیت دولت سیزدهم انجام شده است، گفت: گره بخش عمده ای از مشکلات در این استان باز شده و کارها به خوبی در حال انجام است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد طیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به سخنرانی پیش از خطبه های استاندار گیلان و قدردانی از زحمات و هماهنگی های برای توسعه زیربنایی و تلاش برای بهبود وضعیت زندگی آحاد جامعه، اظهار کرد: مشکلات به جای مانده از سالیان گذشته در گیلان از جمله زیست محیطی اکنون در حال مرتفع شدن است.
وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در بخش‌های جاده ای، ریلی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی اظهار امیدواری کرد: موضوع معیشت مردم و حمایت جدی از محصولات کشاورزی راهبردی استان مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا کشاورزان با انگیزه بیشتر کار و تلاش کنند.
امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در سطح کشور نیز شاهد موفقیت هایی هستیم به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه به قله نزدیک شده ایم اشاره کرد و ادامه داد: عضویت ایران در سازمان پیمان شانگهای و بریکس بخشی از موفقیت هاست.
وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اضافه کرد: دولت سیزدهم خالصانه ‌و شبانه روزی با محوریت رییس جمهور به خدمات رسانی مشغول است بنابراین این هفته فرصتی برای دولتمردان در بیان خدمات و دستاوردها می باشد.
نماز جمعه این هفته مرکز استان به امامت حجت الاسلام و المسلمین طیبی نماینده امام جمعه موقت رشت اقامه شد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *