اجتماعی 24 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در هر شهرستان با گستره اجرا در استان

به گزارش آفتاب شمال : سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد که هر شهرستان برپایی یک جشنواره یا رویداد فرهنگی هنری را با گستره اجرا در استان ، برنامه ریزی کند چرا که حمایت از این رویکردها در اولویت قرار دارد .

عبدالرضا علی‌پناه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، روز دوشنبه 23 مرداد ماه 1402 در جلسه شورای اداری اداره ‌کل که با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و مدیران ستادی برگزار شد ، با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و قدردانی از موضوعات مطرح شده ، حضور خود به ‌عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخی شهرستان‌های کشور را یادآور شد و نقش روسای ادارات در ترسیم نقشه راه فرهنگی با وجود برخی تنگناها و دشواری ها را ، با اهمیت خواند .

وی تلاش‌های انجام گرفته را قابل تقدیر دانست و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها را نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن شهرستان ذکر و خاطر نشان کرد : لازم است اختیارات کافی مطابق با آنچه در قانون تصریح شده ، به روسای ادارات داده شود .

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان توزیع مناسبت نیروی انسانی در ادارات سراسر استان را موضوعی مهم دانست که در زمان حاضر ، گیلان از آن برخوردار نیست و باید در برنامه های راهبردی اداره ‌کل قرار گیرد .

علی‌پناه اضافه کرد : انتظار دارم هر شهرستان مطابق با ظرفیت ها و توانمندی ها، یک جشنواره یا رویداد فرهنگی هنری با گستره اجرای استانی را در تقویم برنامه های خود تعریف کند تا با استفاده از این فرصت ، خدمات فرهنگی مطابق با اهداف پیش بینی شده ، به گروه های مختلف ذی‌نفعان ارائه شود .

حضور و سرکشی منظم معاونان اداره کل از شهرستان ها ، توزیع عادلانه اعتبارات فرهنگی و عمرانی و ساماندهی نیروی انسانی در استان از دیگر مواردی بود که سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر آنها تأکید کرد .

در این جلسه هر یک از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها نیز دیدگاه های خود را مطرح کردند .

کمبود نیروی انسانی ، ضرورت اختصاص منابع اعتباری برای انجام فعالیت های فرهنگی هنری ، لزوم ارتقاء سخت افزاری سیستم های رایانه ای ادارات ، اهتمام به شتاب در تکمیل مجتمع های نیمه کاره هنری و فرهنگی و نیز تجهیز آنها مطابق با نیازهای روز از جمله مواردی بود که روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها در این نشست ، مطرح نمودند .

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *