اجتماعی 26 مهر 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان در نشست روز جهانی استاندارد: صادرات گیلان از میزان واردات پیشی گرفته است

به گزارش آفتاب شمال ؛ اسدالله عباسی چهارشنبه در نشست روز جهانی استاندارد در رشت اظهار داشت: پیش از انقلاب بسیاری از محصولات در کشور فقط مونتاژ (وصل کردن قطعات صنعتی پیش ساخته) می‌شد اما امروزه بسیاری از تولیدات ما با استانداردهای جهانی رقابت داریم و صادر کننده هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر مونتاژ، مدتی هم تبلیغ کننده محصولات کشورهای خارجی بودیم؛ اما هم اینک با نخبه‌پروری و نبوغ علمی توانستیم روی پای خود بایستیم و با استانداردهای جهانی نیز رقابت داشته باشیم.

عباسی افزود: در گیلان نیز هر سال شاهد تغییراتی در بخش کیفیت تولیدات هستیم که این امر مهم است و باید تداوم یابد و از سوی دیگر، هم اینک میزان صادرات ما بیش از واردات شده است؛ این در حالی است که با اتمام پروژه راه آهن و آزاد راه، به طور حتم صادرات استان بیشتر خواهد شد به خصوص در برهه کنونی که می‌توانیم محصولات کشاورزی را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

استاندار گیلان ادامه داد: البته کسانی که در دستگاه‌های نظارتی همانند استاندارد کار می‌کنند باید بدون ملاحظه، کار خود را به درستی انجام دهند زیرا سختگیری‌ها باعث می‌شود تا تولیدکنندگان خود را با استانداردها وفق دهند.

عباسی بیان کرد: تا چند سال گذشته کالاهایی که وارد می‌شد در بنادر معطل می‌ماند و از کیفیت آن کاسته می‌شد اما هم اینک امکانات مناسبی ایجاد شده تا این کالاها با سرعت عمل بیشتری ترخیص شوند و هدف ما این است که کالاهای مورد نیاز بدون تشریفات کاغذبازی و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در کمترین زمان در اختیار واحدهای تولیدی و بازار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم کالاهای باکیفیت تقاضا و مشتری زیادی خواهد داشت که این امر باعث افزایش صادرات می‌شود؛ البته بسته‌بندی محصولات نیز در میزان صادرات تاثیر دارد و به همین دلیل تولیدکنندگان ما باید تلاش کنند تا محصولات خود را با کیفیت بالا و با بسته‌بندی های مناسب ارائه دهند.

عباسی در ادامه به اهمیت مقوله سلامت در تولیدات اشاره کرد و گفت: کیفیت و استاندارد بودن مواد غذایی مهم‌تر از سایر کالاها است زیرا امنیت غذایی و سلامت آن برای مردم مهم است؛ اگر مواد غذایی استاندارد نباشد، مشکلات زیادی در جامعه به وجود خواهد آورد و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

وی افزود: البته استاندارد و سلامت سایر کالاها و تولیدات چون خودرو نیز مهم هستند زیرا اگر استاندارد نباشند، جان مردم در خطر خواهد افتاد و به همین دلیل تولیدکنندگان ما باید تلاش کنند تا کالای باکیفیتی تولید کنند زیرا زندگی با کیفیت، نیاز به عرضه کالای باکیفیت دارد.

استاندار گیلان در ادامه این جلسه به شهادت صدها فلسطینی در بیمارستانی در نوار غزه اشاره و اظهار داشت: جنایتکاران غاصب رژیم جعلی صهیونیستی با سلاح‌های غیرمتعارف مردم بی دفاع غزه را در بیمارستان مورد هدف قرار دادند و صدها نفر را به شهادت رساندند که این عمل وحشیانه رژیم غاصب را محکوم و از مردم فلسطین حمایت می کنیم.

در پایان این نشست از واحدهای منتخب استانی در زمینه استاندارد تقدیر شد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *