اجتماعی 02 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحقق یکی از دستاوردهای سفر مسکو جذب سرمایه گذار روسی جهت احداث دو پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین

به گزارش آفتاب شمال ، در راستای بهره برداری حداکثری از فرصت حضور در نمایشگاه اینوست شو مسکو، مذاکرات ماه های اخیراین سازمان در زمینه جذب یکی از شرکت های روس جهت مشارکت در عملیات احداث اسکله در مجتمع بندری کاسپین پس از انتشار کیمیا بعنوان ۱۰۰ بسته فرصت سرمایه گذاری منجر به توافق در خصوص ساخت دو پست اسکله گردید.
براین اساس مذاکرات نهایی میان اکبر نیازی، عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان که با همراهی میثم محمدی نژاد سرپرست معاونت بندری و وحید طالب پور معاون اقتصادی صورت گرفت؛ با فارا حسین اف، مدیرعامل شرکت گلدن اینوستمنت روسیه به قبول همکاری در فرآیند ساخت، تجهیز و بهره برداری از دو پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین منتهی گردید.
بنابراین گزارش احداث، بهره برداری و انتقال از دو پست اسکله و پسکرانه آنها مشتمل بر انبارها، سیلوها، ترمینال کانتینری و انبار روباز در مجتمع بندری کاسپین به صورت BOT در چارچوب طرح جامع منطقه آزاد انزلی توسط شرکت روس با ارزش حدود ۳۵ میلیون دلار و با همکاری شریک ایرانی خود، شرکت محور طلایی صورت خواهد گرفت.
طبق توافق حاصله طرف روس متعهد شده ظرف دو ماه طرح توجیهی، و نقشه های اجرایی کل طرح مورد توافق را به سازمان منطقه آزاد انزلی ارائه داده تا مقدمات عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی این طرح سرمایه گذاری انجام شود.
گفتنی است مجتمع بندری کاسپین هم اکنون دارای چهار پست اسکله کارگو و دلفین بوده و دو پست اسکله نیز آماده افتتاح و بهره‌برداری می باشد که از این تعداد چهار پست توسط بخش خصوصی احداث شده و در حال بهره برداری است و اسکله تکمیل شده ششم، رو رو می باشد که عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و آماده اتصال به خط ریل سراسری در حال تکمیل از سوی وزارت راه و شهرسازی ایران است که بنابرگزارش ها هم اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *