اقتصادی 16 فروردین 1392 - 11 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ثبت ۴۰هزار تخلف اصناف در نوروز ۹۳ با کاهش ۴۳درصدی تخلفات

مجتبی فراهانی در  گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با توجه به پایان بازرسی ویژه نوروز 93 در روز گذشته اظهار داشت: طرح بازرسی ویژه نوروز 93 از 15 اسفند سال 92 شروع و روز گذشته (15 فروردین) به پایان رسید که طی این مدت 800 هزار بازرسی از کالا و خدمات مورد هدف انجام شد و علاوه بر آن نیز 4 هزار گشت مشترک با تعزیرات، استانداری و میراث فرهنگی انجام گردید.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار گزارش مردمی توسط سامانه 124 اعلام و پس از دریافت مورد رسیدگی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: بیشترین گزارش‌های مردم در سامانه124 مربوط به پوشاک،‌کیف و کفش، خدمات عمومی از جمله قالیشویی‌ها و بلیط‌های اتوبوس بین شهری و در نهایت صیفی‌جات بوده است. در روند بازرسی‌های انجام شده، 3500 بازرس و 21 هزار ناظر افتخاری با سازمان حمایت همکاری داشته‌اند.

*تشکیل 2570 پروند برای واحد‌های فروش محصولات پروتئینی

معاون بازرسی سازمان حمایت با بیان اینکه حجم تخلفات در کالاهای مورد هدف نسبت به سال گذشته 43 درصد کاهش یافته است، گفت: برخی از واحد‌های صنفی در حوزه محصولات پروتئینی، طی دو الی سه روز نخست تعطیلات از شرایط بازار سوء استفاده کرده و قیمت‌ها را اندکی افزایش داده بودند که با همکاری اصناف و سازمان صنعت استانها برخورد لازم انجام شد. در راستای بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های پروتئینی از 15 اسفند تا 14 فروردین ماه  2570 پرونده تشکیل شده است.

فراهانی ادامه داد: از اصناف درخواست داریم واحد‌های بدون پروانه کسب را ساماندهی کنند زیرا هر ساله بیشترین تخلفات مربوط به واحد‌های بدون پروانه کسب است بنابراین لازم است اصناف تدابیری برای این واحد‌ها در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه در روند بازرسی‌های سال 93، اتحادیه‌ها و انجمن‌های مربوط به کالاهای مورد هدف نیز در کنار سازمان حمایت واحد‌های زیر مجموعه‌ خود را مورد بازرسی قرار دادند، تصریح کرد: در یک ماه بازرسی که سازمان حمایت ویژه نوروز 93 انجام داد از 800 هزار مورد بازرسی، 40 هزار پرونده تشکیل شد که 96 درصد این پرونده‌ها مربوط به واحد‌های خرده فروشی بود. دلیل اصلی کاهش تخلفات نسبت به سال گذشته، بررسی چالش‌های چند سال گذشته در ایام نوروز و تعیین تدابیر لازم برای حل این مسائل بود.

انتهای پیام/

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *