فرهنگ و هنر 16 فروردین 1392 - 11 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آشنایی جهان با سیره فاطمی, انحرافات فرهنگی جهان را اصلاح می‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پنجشنبه گذشته با عنوان بدرقه فاطمه(س) از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری هیات الرضا (ع) در میدان امام خمینی (ره) برگزار شد.

عزاداران پیش از تجمع در  این میدان با به راه انداختن دسته عزاداری از میدان فردوسی تا میدان امام خمینی (ره) را پیاده طی کردند. اجتماع عظیم عزاداران فاطمی با مداحی سید مجید بنی فاطمه، عبدالرضا هلالی، حسین سیب سرخی، روح الله بهمنی و مهدی مختاری همراه بود.

در حاشیه تجمع عزاداران فاطمی در میدان امام خمینی (ره) غرفه هایی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری با موضوع ایام فاطمیه برپا شده بود.  همچنین تکریم مقام شامخ شهدا و مادران آنان و جانبازان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برپایی «نگار گذر سبک زندگی فاطمی» از سوی فرهنگسرای شهر در میدان امام خمینی(ره) برنامه دیگر مراسم بدرقه فاطمه(س) بود.

این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با سبک زندگی بانوی دو عالم، حضرت صدیقه کبری(س) در قالب 20 تابلوی تصویری همراه با حکایت هایی از سبک زندگی ایشان تهیه شد و در ضلع شمالی میدان امام خمینی(ره) همزمان با اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در معرض دید عموم قرار گرفت.

حجت الاسلام رئیسی، معاون اول قوه قضاییه در این مراسم گفت: در صورتی که بشر به سیره فاطمی عمل کند، روابط انسانی بر اساس عدالت استوار می‌شود.

وی تصریح کرد: نسخه اصلاحی که حضرت مهدی موعود (عج) برای بشر خواهد آورد، سیره مادرش فاطمه(س) است.

معاون اول قوه قضاییه حب فاطمه‌(س) و تاسی به سیره آن حضرت را وظیفه مهم شیعیان در مقابل حضرت فاطمه (س) عنوان کرد و افزود: خیلی ها به فاطمه (س) عشق می ورزند اما وجود مبارک او سیره و روشی دارد که باید به آن نیز عمل شود.

رئیسی، حضرت فاطمه زهرا (س) را لیلة القدر نامید و گفت: با توسل به ایشان می‌توان یک شبه راه هزار ماهه را طی کرد.

پس از سخنرانی حجت الاسلام رئیسی، مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت شهادت دخت نبی اکرم (ص) پرداختند و علاقه مندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در هوای  بارانی تهران اقامه عزا کردند.

انتهای پیام/

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *