فرهنگ و هنر 09 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

راه‌اندازی بانک اطلاعات کودک و نوجوان تا اوایل مهر

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از رونمایی و آغاز به کار بانک جامع اطلاعات کودک و نوجوان تا اوایل مهر خبر داد


به گزارش آفتاب شمال : مظفر الوندی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک، به همه ‌افراد زیر 18 سال، کودک گفته می‌شود و حمایت از آنها مستلزم داشتن اطلاعات صحیح و دقیق برای اتخاذ تصمیمات درست است، اما بسیاری از اطلاعات و آماری که از سوی سازمان‌های رسمی‌ اعلام می‌شود، دقیق نیست.
وی ادامه داد: برای رصد اطلاعات دقیق کودکان و نوجوانان کشور به خصوص آنانی که درگیر مشکلات معیشت و یا بی سرپرستی هستند، طرح گسترده‌ای در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، تعریف شده است که مرحله نخست آن، ایجاد بانک اطلاعاتی کودکان و نوجوانان (افرادر زیر 18 سال) است.
 
الوندی با بیان اینکه مرحله اول این بانک جامع اطلاعاتی در مهر امسال رونمایی و آغاز به کار خواهد کرد، افزود: براساس اطلاعات ثبت شده در این بانک، همه اطلاعات مرتبط با کودکان و نوجوانان آسیب پذیر و مراکزی که احیانا از آنها حمایت می کنند ثبت می شود.
سرپرست معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری گفت: جمع‌آوری اطلاعات، به‌صورت الکترونیکی انجام می شود و اطلاعات اولیه به وسیله سازمان‌ها و نهادهای دولتی، سمن ها و جامعه هدف جمع‌آوری شده که پس از راستی آزمایی، این اطلاعات تجمیع و در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد.
 
وی ورود کودکان و نوجوانان به این سامانه و ثبت اطلاعات فردی خودشان را یکی از مهمترین ویژگی های این بانک اطلاعاتی برشمرد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: پس از ثبت اطلاعات در این بانک مشخص می شود که چند درصد کودکان و نوجوانان نیازمند حمایت های بهزیستی، کمیته امداد و دریافت یارانه هستند و از چند درصد هیچ حمایتی نمی شود.
الوندی تاکید کرد: بانک اطلاعات جامع کودکان و نوجوانان قابلیت به روز رسانی دارد و در هر مرحله با تغییرات وقایع زندگی آنها تغییر و تحول خواهد داشت.
آئین نامه مرجع ملى کنوانسیون حقوق کودک در ایران در سال 91 با پیشنهاد وزارت دادگستری و به استناد اصل 138 قانون اساسی از سوی دولت تصویب  شد.
تشکیل بانک جامع اطلاعات کودک و نوجوان یکی از مهمترین برنامه هایی است که از سال گذشته در دست پیگیری این مرجع قرار دارد.
نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *