اقتصادی 09 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شد : ضرورت اعطا تسهیلات ارزان قیمت برای خرید فرش دستباف/جز زیبایی در نمایشگاه فرش نمی‌بینم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : هم اکنون تولید فرش بیش از تقاضای بازار شده است، باید تسهیلات ارزان قیمت خرید و وام در اختیار مردم با شد که فرش داخلی دستباف بخرند.
ضرورت اعطا تسهیلات ارزان قیمت برای خرید فرش دستباف/جز زیبایی در نمایشگاه فرش نمی‌بینم


به گزارش  افتاب شمال ، مهندس نعمت زاده در بازدید از نمایشگاه فرش دستباف اظهار داشت: رونق بازار و رفع رکود بیشترین خواسته تولیدکنندگان است و دولت به دنبال رفع موانع تولید است.
وی با اشاره به موانع و مشکلات موجود بر سر راه صنعت فرش دستباف   گفت: بهبود شرایط بین‌المللی به امر توسعه صادرات فرش  کمک کند و باید ضمن جبران ضعف حضور  در بازارجهانی  و با کمک اتحادیه صادرکنندگان  و تحریک تقاضای بازار در داخل و خارج زنجیره تولید فرش دستباف تقویت شود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان این که فرش دستباف ایران ترکیبی از هنر ، صنعت ، ذوق و سلیقه و نمایش ریسندگی و رنگرزی و بافندگی دیرین است و قدمت بیش از 4 هزار ساله دارد ، گفت: هیچ کشوری نتوانسته است با تقلید از فرش های ایرانی با ما رقابت کند اما باید تبلیغات برون مرزی این محصولات با حمایت دولت و همکاری صادرکنندگان و تولیدکنندگان افزایش یابد.
مهندس نعمت زاده افزود:فرش دستباف هم هنر و ذوق است و هم صنعت؛ قدمت قالی ایرانی به چند هزار سال قبل برمی گردد و یک تکه قالی را چند سال پیش در سیبری در لابه لای یخ یافتند که هم اکنون در موزه ای در روسیه نگهداری می شود.
وی همچنین افزود: سلایق مشتریان امروز فرش دستباف تغییر کرده است و باید تولید کنندگان به نیازهای مشتریان و علایق آنها نیز توجه کند و دولت باید از تبلیغات خارجی حمایت کند.
مهندس نعمت زاده درباره بیمه قالیبافان نیز گفت: در سال های اخیر در بودجه های سالانه این موضوع مورد توجه بوده است اما با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی پیشنهاد می کنیم بافندگان از بیمه طرح سلامت که شامل 10 میلیون نفر شده است استفاده کنند.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی هم به شرط دریافت مالی از دولت حاضر است بافندگان را بیمه کند اما طرح بیمه سلامت فرصت خوبی برای بافندگان است.
مهندس نعمت زاده گفت : با توجه به اینکه تولید فرش دستباف در محیط های کارخانه ای نیست تا کارفرما بخشی از بیمه بازنشستگی و دیگر موارد را پرداخت کند ، بعید می دانم تا دو سال آینده دولت بتواند اعتبارات زیادی به بیمه بافندگان اختصاص دهد و البته ما تلاش خود را ادامه می دهیم. ( شاتا)

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *