فرهنگ و هنر 10 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نخستین گنجینه فرهنگ و هنر مازندران ، سر بر تیره تراب نهاد

 

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران صبح امروز طی پیامی درگذشت استاد حسن رحیمیان را به جامعه فرهنگ و هنر استان و کشور تسلیت گفت


به گزارش آفتاب شمال : احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران صبح امروز طی پیامی درگذشت استاد حسن رحیمیان را به جامعه فرهنگ و هنر استان و کشور تسلیت گفت.
وی در پیام خود آورده است:

انا لله و انا الیه راجعون
هنرمند فقید، استاد اهل قلم و فضل، مرحوم رحیمیان و نخستین مدیرکل فرهنگ و هنر استان مازندران. مرحوم حسن رحیمیان که پیشینه درخشانی را در قاموس فرهنگ و هنر این مرز و بوم از خود به جای نهاده است، افتخاری بر تارک درخشنده ی این آوردگاه است.

مرحوم رحیمیان که خود مردی اندیشمند و هنرمند بود، در دوره های مختلف، راهگشای ارزنده ای در بالندگی فرهنگ و هنر برای جوانان و نوجوانان بسیاری گشت و اساتید بسیاری را از فیض وجود خود بهره مند ساخت و با درایت و توانمندی بی مثال خود توانست عرصه های جدیدی را فرا روی هنرمندان و هنردوستان بگشاید.

او که سالها در کسوت ریاست اداره فرهنگ و هنر گرگان، شیراز و مدیرکلی فرهنگ و هنر مازندران حضوری موثر داشت، با تلاش در عرصه هایی همچون ریاست هیأت امنای انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر، ریاست هیأت مدیره کانون توسعه رامسر و مسئول شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد این شهرستان قدم های با ارزشی در پاسداشت از کیان و فر و شکوه ایران زمین برداشت و به نیکی ، از خود آثار ارزشمندی را بازنمایی کرد.

بنیان گذار فاخر و فرهیخته تالار بزرگ فخر الدین اسعد گرگانی، با کوله باری از اندوخته های هنری، در حالی از میان هنرمندان و هنردوستان رخت بربسته است که اینک فقدان او، خلاء محسوسی را نمایان ساخته و جان ها را متالم کرده است.

حسن رحیمیان که همه وی را با نام استاد رحیمیان می خواندند، مردی با اخلاق، متواضع، صبور و پیگیر بوده است که همه رامسری‌ها و مردم منطقه وی را با این صفات به یاد می‌آورند و این رهاوردی ستودنی از سال ها نیک سرشتی زلال این مرد ادب و هنر است.

استاد فاضل، مرد اخلاق و ادب، حسن رحیمیان با سال‌ها تلاش و تحقیق در زبان رامسری، توانست کتاب زبان‌زدهای رامسر را در سه دفتر به ترتیب در سال های 1383، 1388 و 1393 به زیور چاپ بیاراید و این خود برگ زرین دیگری بر تارک ادب، فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و مازندرانی به نمایش گذاشت.

استاد رحیمیان متولد 1309 رامسر دارای مدرک فوق‌لیسانس فلسفه و علوم تربیتی، همچنین رییس هیأت امنای جمعیت نگاه سبز و مدیر مسئول فصل‌نامه سمن رامسر بود که یادش را گرامی می داریم و راهش را با نهال های تنومندی که با عشق تعلیم و تربیت کرد، همواره درخشان می بینیم.

روحش شاد و یادش ارجمند

احد جاودانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *