اقتصادی 14 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کهن‌روز: تولیدکنندگان محترم بایستی در کار خود نوآوری و خلاقیت داشته باشند تا در زمینه‌ی عرضه‌ی محصولات خود با مشکل روبه‌رو نشوند.

در نشست بازار سرمایه گذاری خارجی: کهن‌روز؛ رئیس اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیاهکل، بسترها و زمینه‌های توسعه‌ی اقتصادی این شهرستان را تشریح کرد


به گزارش آفتاب شمال : میهمان این هفته‌ی بازار سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان ، حسن کهن‌روز رئیس اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیاهکل و مدرس دانشگاه بود که زمینه‌ها و بسترهای توسعه‌ی اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در شهرستان سیاهکل را برای حاضران تشریح و تبیین نمود.

   وی ابتدای سخنان خود شهرستان سیاهکل را شهرستانی دارای ظرفیتها و پتانسیلهای بسیار برای توسعه‌ی اقتصادی  به ویژه توسعه‌ی کشاورزی، و صنعت گردشگری دانست و گفت: هم‌اکنون طرحهای پشتیبان بسیاری در زمینه‌های مختلف در این شهرستان اجرایی شده است از جمله طرح پشتیبان گل و گیاه با مشارکت شرکت تعاونی تولیدی گل و گیاه شمشاد اشکر میدان، طرح پشتیبان قارچ خوراکی با 700 میلیون تومان اعتبار با مشارکت شرکت قارچ مهرآذر املش، طرح پشتیبان تولید فرش دستباف با مشارکت تعاونیهای فرش سیمینه سیاهکل و فرش زربافت سیاهکل، طرح پشتیبان پرورش ملکه زنبور عسل و تولید عسل آویشن دیلمان در قالب تعاونی محمدرضا امیدوار، طرح پشتیبان پرورش و تولید ماهیان سردآبی به مدیریت باقری، طرح پشتیبان تولید زعفران در دیلمان به مدیریت ارژنگ چایچی و…

   کهن‌روز تاکید کرد: آن چیزی که در شهرستان سیاهکل اتفاق افتاده همدلی و همزبانی مسوولان این شهرستان است که از نماینده‌ی مجلس گرفته تا امام جمعه و مدیران دستگاههای  مختلف اجرایی و خدمات رسان برای توسعه‌ی این شهرستان کمر همت بسته و همدل شده‌اند.

   وی سپس با اشاره به اینکه شهرستان سیاهکل را به دلیل طبیعت بکر و زیبایش به شهرستان کشاورزی و گردشگری می‌شناسند گفت: بایستی از این ظرفیت نهایت استفاده و بهره ‌را برد.

  کهن‌روز با تاکید بر سه بخش، ایجاد نوآوری محصول جدید، فرایند تولید محصول جدید و همچنین بهبود و اصلاح کیفیت محصولات تولیدی گفت: تولیدکنندگان محترم بایستی در کار خود نوآوری و خلاقیت داشته باشند تا در زمینه‌ی عرضه‌ی محصولات خود با مشکل روبه‌رو نشوند.

   وی با اشاره به اهداف توسعه‌ی هزارة ی سوم سازمان ملل گفت: بایستی از قابلیتهای توسعه‌ی گردشگری شهرستان سیاهکل به خوبی استفاده کرد و این مساله یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان است.

رئیس اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپس تاکید کرد: نگرانی برای تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان نیست اما از باب عرضه قدری تولیدکنندگان با  مشکل روبه‌رو هستند و پشتیبانان می‌توانند کمک کار آنها باشند.

   وی با تاکید بر اینکه توسعه، ارتقای مستمر و دائم جامعه و نظام اجتماعی به سوی زندگی بهتر است گفت: توسعه‌ی برون‌زا منشاء خارجی دارد ، اما توسعه‌ی درون‌زا منشا و جهت گیری داخلی داشته و موجب رشد و شکوفایی جامعه می‌شود.

   کهن روز در ادامه به حمایت مسوولان از طرحهای پشتیبان تاکید کرد و گفت: هر طرح پشتیبان علاوه بر مزایایی که در زمینه‌ی توسعه دارد می‌تواند فرصتهای شغلی فراوانی پیش  روی نیروی عظیم بیکار جامعه‌ی ما قرار  دهد بنابراین مسوولان شهرستانی باید سر و سامانی به این طرحها و پروژه‌ها بدهند.
      رئیس اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیاهکل همچنین پیش از پایان سخنانش و پاسخگویی به پرسشهای حاضران به نکته‌یی کلیدی اشاره کرد و گفت: بایستی به دنبال فرصتهای جدید سرمایه‌گذاری در شهرستان باشیم ده‌گردشی، شناسایی مناطقی برای ایجاد دهکده‌های سلامت، ایجاد انستیتوی گیاهان دارویی، تولید محصولات ارگانیک و طرحهایی از این دست می‌تواند سبب توسعه‌ی هر چه بیشتر شهرستان سیاهکل شود

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *